beantwoord

Ander station dan aangegeven op reisticket

  • 2 July 2022
  • 1 reactie
  • 426 Bekeken

Dag NS! Ik reis morgen vanaf Utrecht naar Antwerpen. Hiervoor heb ik een treinticket gekocht vanaf Eindhoven naar Antwerpen, maar ik zie dat je daarbij moet overstappen op Breda. Is het ook mogelijk om met mijn e-ticket in te checken op Breda Centraal? Dat is namelijk een snellere reis dan als ik eerst naar Eindhoven ga.

icon

Beste antwoord door Robert B 2 July 2022, 19:18

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als er op je ticket Eindhoven - Antwerpen staat en je vanaf Utrecht naar Breda moet reizen (bijv. via Den Bosch, snelste optie, of via Rotterdam en daar instappen op de IC Brussel)

Dann moet je wel een geldig (extra) vervoerbewijs regelen vanaf Utrecht tot ergens op het traject waar je internationale e-ticket naar Antwerpen geldig is.

In jouw geval is dat dus Tilburg (naar Breda via Den Bosch), en als je via Rotterdam wilt reizen is het Utrecht - Breda.

Met een e-ticket kan je overigens niet in/uitchecken, alleen poortjes openen mocht je die tegenkomen.

In Breda hoef je dus niets te doen, als je ook met een e-ticket Utrecht - Tilburg/Breda reist.

Met een ov-chipkaart tot Breda reizen kan ook, daar heb je voldoende tijd om uit te checken op het perron, waarna je verder kunt met je internationale e-ticket.

Reageer