Als ik met NS naar Maastricht reis en vanaf daar naar België is dit dan mogelijk om in Vlaanderen te komen of is via Brabant beter? Aangezien ik ik NS Flex weekend vrij heb, wil ik pas op het laatste station in Nederland een Belgisch ticket kopen.
Het ligt eraan waar u in Belgie moet zijn. U kunt via Roosendaal, Breda of Maastricht reizen. Breda gaat via de IC Direct en is over het algemeen vrij duur. Voor Vlaanderen lijken mij de opties Roosendaal en Breda handiger, maar e.e.a. is ook afhankelijk van uw beginstation en bestemming.
Dat hangt af van uw bestemming en uw leeftijd
(In de onderstaande voorbeelden ga ik vanuit dat u in het weekend reist en abonnement weekend vrij hebt)
U kunt een internationale vervoersbewijs kopen naar uw bestemming in België vanaf uw dichtstbijzijnde station, met Nederland 100 procent korting. Het maakt hierbij met prijs niks uit of u vanuit Friesland of Weert vertrekt. U reist met internationale vervoersbewijs, neem wel uw OV chipkaart mee.
Het kan voordeliger zijn om een treinkaart te kopen met 100 procent korting tot het eerste station in België, en bij B-Rail een nieuwe treinkaart te kopen vanaf Essen, Noorderkempen of Visè naar uw bestemming in België. Als u Belgische treinkaart in app koopt, dan kunt u in de trein blijven zitten.
Weekend Ticket in België kan soms interessant zijn. Dit is geldig tussen Belgische stations, niet de grens (dus een treinkaart Nederland tot het eerste Belgische station kopen).
Euregioticket kan interessant zijn om te vergelijken. Controleer goed of uw bestemming binnen het Euregio gebied valt.
Wilt u heel goedkoop reizen, reis dan vanaf Breda of Maastricht met Dagkaart De Lijn of enkele rit met de bussen verder. Bij enkele rit kunt u inchecken met uw pinpas (niet uitchecken, want dan betaalt u dubbel. Dus alleen bij instappen scannen).
(Naar Aachen HBF RE 18, tot Emmerich en Praest RE 19 en naar Weerner Leer kunt u met Arriva met OV chipkaart reizen, tot Gronau kunt u met Blauwnet met OV chipkaart reizen. Beide tegen Nederlands tarief, ook Nederlandse abonnementen zijn geldig)
Als ik met NS naar Maastricht reis en vanaf daar naar België is dit dan mogelijk om in Vlaanderen te komen
Nee, het eerste station na de grens bij Maastricht ligt in Wallonië
Als je in Vlaanderen wilt zijn lijkt het me inderdaad handiger om vanuit Roosendaal of Breda te reizen naar België . Dan kan je ook nog eens langere genieten van je Weekend Vrij.
Ik heb geen bestemming, ik wil er mogelijk gewoon een keertje heen. Gewoon om niks een dagje eruit.
Wellicht hebben jullie ook wat suggesties, erover. Mbt de treinreis, voor de duidelijkheid mijn NS Flex weekend vrij is 1e klas
Of in Luik overstappen richting Hasselt.
Qua bestemmingen vind ik Leuven, Antwerpen en Gent heel leuk. Mijn persoonlijke voorkeur is dan Gent. Brugge vind ik te veel een museum aan het worden. Ben zelf ook al een aantal malen in Luik geweest. Centrum is best opgeknapt en Luik heeft een heel mooi modern NS-station. Enig nadeel is natuurlijk de Franse taal.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.