Skip to main content
Antwoord

Bestellen bij DB, daarna fietskaartje bij NS-balie

• May 26, 2025
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Begin Juli ga ik naar Berlijn fietsen, vandaar omstreeks de 19de terug met de trein. Op de site van DB kun je makkelijk een kaartje kopen en uitprinten. Is het mogelijk om daarmee naar de NS-balie in Asd te gaan en er daar een kaartje voor de fiets bij te kopen?

Beste antwoord door iMark

Je hebt eigenlijk twee opties. Je kunt de hele reis telefonisch bij NS International boeken. Je weet dan zeker dat je een zitplaats boekt in het fietsrijtuig en niet aan de andere kant van de trein.

Of je boekt de hele reis online via DB. 

Ik zou er beslist niet voor kiezen om pas naderhand de fietstickets te reserveren.

6 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • May 26, 2025

Volgens mij kan je op de site van DB ook je fietskaartje erbij boeken.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • Antwoord
  • May 26, 2025

Je hebt eigenlijk twee opties. Je kunt de hele reis telefonisch bij NS International boeken. Je weet dan zeker dat je een zitplaats boekt in het fietsrijtuig en niet aan de andere kant van de trein.

Of je boekt de hele reis online via DB. 

Ik zou er beslist niet voor kiezen om pas naderhand de fietstickets te reserveren.

• Auteur
  • Intercity
  • May 26, 2025

OK, dank voor de duidelijke antwoorden. Ik ga het eerst wel even via de site van DB proberen, anders bij NS (of gewoon bij de balie van Asd CS).

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 26, 2025

Het online boeken van een reis met fiets van Berlijn naar Nederland via DB is tamelijk eenvoudig. Je vult eerst het aantal reizigers in en daarna voeg je het aantal fietsen toe. 

Het systeem boekt je zitplaats en fietsplaats in hetzelfde rijtuig als je 2e klas boekt en er plaats is.

Hier een voorbeeld voor de IC 146 om 08:55 uit Berlin Hbf:

Let vooral op of er een groen fietsje wordt getoond. Dan is er nog plaats voor je fiets.

• Auteur
  • Intercity
  • May 27, 2025

Nogmaals dank, iMark, ik ga het zeker op die manier doen. In mijn herinnering was dat een paar jaar geleden nog niet zo eenvoudig, als het sowieso al mogelijk was, maar ik kan me vergissen ;-)

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 27, 2025

Het is inderdaad een stuk eenvoudiger geworden om een fiets te boeken via DB. Dat was in ieder geval vorig jaar al zo.