Skip to main content

Beste,

Ik krijg net een boete binnen van een vergeten check uit op zaterdag 11 maart. Ik ging toen met de trein naar België. Dus kon niet uitchecken. Kunnen jullie dit terug betalen?

Groetjes,

Eland Peeters 

Welkom op de NS Community, elandpeeters.

Wat balen dat je een boete hebt gehad. Je kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice.


Het is eigenlijk geen boete, maar een correctietarief. Omdat het systeem niet weet waar u heen bent gereisd, moet u 20 euro betalen. Dat kan inderdaad via de Klantenservice worden gecorrigeerd.

Met een buitenlands ticket hoeft u niet in te checken. Eventuele poortjes kunt u openen met de barcode op het ticket. 


Het is eigenlijk geen boete, maar een correctietarief. Omdat het systeem niet weet waar u heen bent gereisd, moet u 20 euro betalen. Dat kan inderdaad via de Klantenservice worden gecorrigeerd.

Met een buitenlands ticket hoeft u niet in te checken. Eventuele poortjes kunt u openen met de barcode op het ticket. 

Mits dat ticket gekocht is op beginstation in Nederland en niet vanaf laatste station voor de grens.


Reageer