bezopen | NS Community

bezopen

  • 25 December 2022
  • 7 reacties
  • 411 Bekeken

Reputatie 3

Kijk op Nsinternational.com (inderdaad, met -al, niet met -aal) en vraag een reis van Glanerbrug naar Gronau. Na het kiezen van de datum zie je de dienstregeling en bij elke rit staat “Alleen dienstregeling, niet te boeken”.

Nou ja, niks van aantrekken. Kies de vertrektijd. En dan zie je: “Sorry, helaas kunnen wij deze specifieke reisoptie niet verkopen (ook niet telefonisch). Kies a.u.b. een andere verbinding.”

Een andere verbinding, hoe moet dat? Nou, lopen natuurlijk. Het is maar een paar kilometer. Er rijdt wel een trein, maar ze hebben kennelijk een hekel aan reizigers.

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een reis naar Gronau is niet te boeken via NS International en dat is ook nergens voor nodig. Er staan paaltjes in Gronau, dat is nog goedkoper ook. Voor bijvoorbeeld Weener geldt hetzelfde. Daarom biedt NSInternational deze optie niet aan. 

Reputatie 7
Badge

Of anders een kaartautomaat die zowel op station als trein staat. En als u een beetje zin heeft kan je die afstand ook nog eens lopen.

Reputatie 7
Badge +4

@Feico geeft in een ander topic aan een abonnement te hebben.

Reputatie 7
Badge

Ja ik zag het. Dan begrijp ik niet waarom @Feico zich zo druk maakt.

Reputatie 7
Badge +4

Eerst informeren lijkt me verstandiger en in dit geval ook goedkoper. Er is hier echt kennis van zaken genoeg. Dat is beter dan van alles roepen met nog een waardeoordeel ook. Aan de andere kant is het ook niet intuïtief zo het werkt met de internationale verbindingen in combinatie met het chipsysteem.

Reputatie 7

Een reis naar Gronau is niet te boeken via NS International en dat is ook nergens voor nodig. Er staan paaltjes in Gronau, dat is nog goedkoper ook. 

Dat klopt zeker. Echter voor mensen die er niet bekend mee zijn roept de tekst bij NS International wel onnodig vraagtekens op vind ik. Men kan ook online vermelden dat je voor deze verbinding een kaartje uit de automaat dient kopen en dat in-uitchecken met de ov-chipkaart in Gronau mogelijk is. Duidelijke(re) en complete(re) communicatie dus. Alleen de mededeling dat de reisoptie bij NS International niet te koop is en je een andere verbinding moet kiezen, schiet niet erg op.

Reputatie 7
Badge +4

@Rene74, er zit waarschijnlijk heel wat anders achter. Weener, Gronau en dergelijke zijn grensplaatsen. Je koopt dan bijvoorbeeld een internationaal kaartje van Weener naar Gouda, en met een abonnement reken je je korting in Nederland, in mijn geval 100 procent. Dan reis je vervolgens met dit internationale kaartje voor die paar Euro tot de grens in de middagspits naar huis, want reizen op deze manier  in de middagspits mag met een internationaal kaartje. Ik heb een zus in Weener.

NSInternational is dat ook een tijd tegengegaan met: je kon dit kaartje niet rechtstreeks boeken en dan moest je naar NSInternational bellen. Echter een paar dagen vooruit kopen kon dan weer wel.

NSInternational zat dit nooit communiceren, dus het wordt in de bekende moderne communicatiebrij gegooid. NS heeft er betaalde krachten voor die de zaken zo positief mogelijk moeten weergeven. Het agressieve deel van het publiek moet geen aanleiding gegeven worden, en dan communiceert NS maar op deze wijze. Ik denk dat je je wel kunt ergeren en ik doe dat ook, maar ik denk dat je het in het bredere kader van de verruwing van onze samenleving moet zien. Daar ligt in ieder geval een deel van de oorzaak dat men het op deze wijze brengt. 

Ik heb deze optie in het verleden hier zeer vaak geadviseerd, maar het kost geld en plaatsen in de spits, en dat wil NS beide niet. Overigens zijn er nog steeds wel mogelijkheden. Het is legaal.

Het is overigens niet voor niets dat ik me het meeste erger aan de afdeling die dit soort teksten maakt, al is het wel verklaarbaar.

‘Helaas verloopt de communicatie anders dan u van ons gewend bent’. Of zo, ;-). Nou, zo geweldig is het niet wat we inmiddels gewend zijn.

Reageer