Ik moest een weekend naar Parijs en kocht een retourticket bij Eurostar. Vertrek vanaf Amsterdam CS. Maar om het station in te komen heb ik bij het poortje uiteraard mijn OV-chipkaart gescand. En bij terugkeer twee dagen later uit-gescand. Nu moet ik de NS een correctietarief betalen (terwijl ik de reis naar Parijs al apart heb betaald), want NS ziet de incheck op vrijdag en de uitcheck op zondag als twee onvolledige inchecks. Weet iemand misschien hoe de correctietarief terug te krijgen?
Bladzijde 1 / 1
Je had met de code op jouw e-ticket door de poortjes gekund of aan de binnenkant van de poortjes heen en buitenkant terug kunnen uit/inchecken.
Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.
Kosteloos door poortjes door meteen weer uit te checken met een ov-chipkaart of bankpas lukt alleen als je naar binnen wilt. Voor naar buiten kan je inchecken op het perron en dan door de poortjes naar buiten.
Maar de juiste manier is natuurlijk om de code op je internationale ticket te gebruiken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.