Dal voordeel en ICE | NS Community
beantwoord

Dal voordeel en ICE

  • 29 January 2023
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

Ik heb een Dal Voordeel abonnement. Binnenkort reis ik met een reisorganisatie vanuit Arnhem naar Oostenrijk, daarvoor is al een kaartje gekocht. Zelf moet ik de reis van Utrecht naar Arnhem regelen. In Utrecht kan ik op de ICE instappen. Hoe kan ik online een Dal Voordeel ticket van Utrecht naar Arnhem regelen, omdat ik in Arnhem niet kan uitchecken? Moet ik dan ook een toeslag betalen? (want soms kom ik tegen dat je geen toeslag hoeft te betalen als je een abonnement hebt.)

icon

Beste antwoord door Robert B 29 January 2023, 17:15

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met een NS abonnement (Dal Voordeel) is de ICE inderdaad toeslagvrij.

Staat er Arnhem op je internationale ticket dan zul je vanaf Utrecht naar Arnhem gewoon met je ov-chipkaart moeten reizen. Online Dal Voordeel tickets zijn er niet, tenzij je Samenreist met iemand met een abonnement (niet met jezelf natuurlijk), maar dan heeft die ander natuurlijk hetzelfde ‘probleem’ (uitchecken in Arnhem).

Op het perron in Arnhem staat een ‘overstappaal’ waar je even kunt uitchecken (bij NS), maar je kunt een gemiste uitcheck anders ook later wel regelen via je Mijn NS Reishistorie of de Klantenservice. Dat mag 3 keer per jaar.

Op de terugweg zal je in Arnhem moeten inchecken (op het perron) en dan in Utrecht naar buiten door de poortjes, als dat je eindbestemming is.

Reputatie 7
Badge

Vraagje: waarom het kaartje niet vanaf Utrecht gekocht? Dit is wel een heel gedoe.

Badge +3

Vraagje: waarom het kaartje niet vanaf Utrecht gekocht? Dit is wel een heel gedoe.

Gaat blijkbaar om een groepsreis (waarbij de organisatie zegt ‘op eigen vervoer naar Arnhem’)?

En zoveel gedoe is het dus helemaal niet. Hooguit is je zitplaats vanaf Arnhem niet vrij vanaf Utrecht.

Neem aan dat een organisatie ook de hele groep bij elkaar wil hebben op het perron in Arnhem?

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijk zou ik niet in Utrecht al op de ICE stappen, maar een trein eerder nemen, zodat je in Arnhem gewoon even de tijd hebt om uit te checken en de groep op te zoeken.

Badge +3

Persoonlijk zou ik niet in Utrecht al op de ICE stappen, maar een trein eerder nemen, zodat je in Arnhem gewoon even de tijd hebt om uit te checken en de groep op te zoeken.

Dat is natuurlijk de beste optie. Als dit topic een ‘vraag’ was zou ik dit als antwoord markeren 🤣

Reageer