Ik wil op korte termijn reizen op een vrijdag (doordeweekse dag dus) vanaf Rotterdam CS naar Gronau, net over de grens in Duitsland.
Ik ben in het bezit van een dalvrij abonnement en mijn idee was om net voor 16:00 uur in te checken, te reizen naar Enschede, en daar voor € 1,60 een kaartje te kopen naar Gronau.
Als ik echter de voorwaarden lees op https://www.nsinternational.nl/nl/tickets/ns-abonnement-en-internationaal-reizen staat daar vermeld; Bij het maken van een internationale reis gelden andere kortingsregels voor NS-abonnementen dan bij het maken van een binnenlandse reis. En vervolgens staat er aangegeven in een tabel Dalperiode 09:00 – 04:00 met een kortingspercentage van 100% voor dalvrij. Zoals ik dit lees zou dat betekenen dat ik ook uit de automaat in Rotterdam een kaartje kan kopen met Rotterdam CS - Gronau en dan moet ik selecteren NS Traject gratis en dan komt ook de prijs van € 1,60. Er staat voorts aangegeven dat je niet moet inchecken met je NS Dal Vrij alleen bij je moet hebben om te tonen.
Mijn concrete vraag is, als ik voor 16:00 uur de reis begin dan is er geen conflict met mijn huidige dal vrij abonnement voorwaarden, immers als je voor 16:04 ingecheckt bent en binnen 30 minuten de trein neemt dan mag je de reis ook in de spits afmaken.
Maar wat nu als ik de trein neem van 17.05 mag ik dan ook reizen met 100% korting? Zoals ik de voorwaarden lees wel, bij de ene NS Servicebalie zegt men van wel, bij de andere weet men het niet, en weer een andere afdeling zegt het mag niet en heeft men het over een typefout in de voorwaarden maar men kan niet aangeven waar in de voorwaarden dan staat dat ik de regels van Dal Vrij weer moet aanhouden.
Iemand een idee?
beantwoord
Dalvrij abonnement en internationaal reizen
Beste antwoord door Erryt NS
Ik heb een antwoord. Je kan zowel via onze webshop, via de klantenservice en uit de automaat een ticket boeken met korting (40% - 100% korting) aanschaffen. De tabel die aangeeft dat de dal periode van 09:00 tot 04:00 loopt klopt ook en is van toepassing als je een reis naar het buitenland maakt. Indien je een kaartje uit de automaat aanschaft kan je niet uitchecken, maar het is wel de bedoeling dat je incheckt. Met elk gekocht kaartje staat een barcode waarmee je de poortjes kan openen.
Bekijk origineelReageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.