Gisteren, 18 november naar Berlijn met de intercity vanaf Hilversum. Er bleek die nacht een ongeluk te zijn gebeurd tussen Hannover en Berlijn. We werden verzocht er bij de grens uit te gaan, en de app van DB (deutsche bahn) te downloaden en verder kon iedereen het uitzoeken. Het ongeluk was honderden kilometers verderop. Was alles goed gegaan, dan waren we om 13.30 uur in Berlijn, nu om 19 uur met 5 keer overstappen. Ik heb gegoogled, en bij de DB kun je 50% retour krijgen van je tickets bij langer dan 4 uur vertraging. Dat willen we doen, want dit had ook anders gekund. We hadden door kunnen rijden tot Hannover en daar uitstappen. Op Google kan ik alleen een formulier vinden dat ingevuld moet worden én opgestuurd, op de site van DB. Maar ik wil mailen en alles bijvoegen. De tickets, de reserveringen van de stoelen. De aankomst waar we een foto van hebben. Kan iemand me helpen. Of zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Momenteel rijdt de intercity niet meer, als ik het goed heb. Gisteren wel nog, met andehalf uur vertraging werd vermeld. Dat was dus 5 ½ uur. Alvast bedankt.