beantwoord

eurostar Parijs

  • 17 February 2024
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Vraagje. Ik heb voor komende maand een reis van schiphol naar parijs geboekt.

Nu had ik gepland dat ik ruim op tijd op schiphol kan zijn. Echter kom ik er nu achter dat er dan bussen rijden op een deel van het traject. Dus ik kan niet meer ruim op tijd daar zijn.

Moet je bij de eurostar naar parijs ook door een security check en eerder aanwezig zijn?

Kan ik eventueel in rotterdam opstappen ipv schiphol? Heb kaartje vanaf schiphol. Maar dacht als ik qua reistijd nu in de problemen kom dat ik dan in rotterdam kan opstappen? Omdat dat iets korter reuzen is.

Ik kom uit Venlo en tussen Venlo en Eindhoven zouden bussen rijden volgens de planner.

Mijn reisgenoot loopt niet al te snel dus als het overstappen snel dient te gebeuren is dat al een probleem. En als ik nu de vroegste vertrek mogelijkheid neem kan ik als ik de aansluiting haal net op tijd daar zijn.

 

Sorry voor de vele vragen, ben al aan het kijken om eventueel een hotel in schiphol te nemen mocht het te lastig worden. 

icon

Beste antwoord door Vareo 17 February 2024, 22:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Je hoeft voor de Eurostar naar Parijs niet door een security check. Je kunt gewoon direct instappen. Als de reis Venlo-Parijs in een gezamenlijke boeking is gedaan dan zou je ook eventueel in Rotterdam kunnen instappen. Beter neem je contact op bij wie de tickets geboekt zijn.

Ik heb helaas alleen schiphol-parijs geboekt omdat ik ns weekendvrij heb dus dacht het stuk van venlo naar schiphol niet te hoeven boeken.

Heb bij eurostar zelf geboekt. 

Reputatie 7
Badge +3

Opstappen in Rotterdam heeft het risico dat de gereserveerde plaatsen aan anderen gegeven zijn. Dat kan na een kwartier na het vertrek van de trein.

Helaas is omboeken naar tickets vanaf Rotterdam niet mogelijk. Eurostar staat niet toe het vertekstation te wijzigen.

Overigens heb je ook last van het busvervoer als je via Eindhoven naar Rotterdam reist. Misschien is via Nijmegen en Arnhem naar Schiphol reizen een optie.

Met weekend vrij kun je een aansluitend ticket naar het opstapstation krijgen met 100% korting. Je binnenlandse aansluittraject is dan gewaarborgd in dezelfde boeking. Niet te koop via Eurostar, wel bij NS International.

Reputatie 7

Helaas is omboeken naar tickets vanaf Rotterdam niet mogelijk. Eurostar staat niet toe het vertekstation te wijzigen.

Wat is de reden ervan dat dat niet toegestaan is?

Reputatie 3

De reden hiervoor is louter commercieel; Eurostar hanteert een ticket systeem afgeleid van de luchtvaart. Ook daar kan het vertrekpunt in principe na het boeken niet mee gewijzigd worden. Elke verbinding kent zijn eigen prijzen afhankelijk van vraag en aanbod. Dit is voor Schiphol - Parijs anders dan voor Rotterdam - Parijs.

Reageer