beantwoord

GTBV internationaal met 100% reizen in NL…NS en NS int wijzen naar elkaar



Toon eerste bericht

30 reacties

Je hebt toch gereageerd op de mail waarbij is aangegeven dat we vanuit NS international alsnog een vergoeding geven of begrijp ik het nou verkeerd?

Badge +3

Over dat laatste (je reis afmaken in de spits bij vertraging) verschillen de meningen dus nogal.

Met name voor e-tickets waarbij het niet aan te tonen is wanneer je begonnen bent met reizen (en je dus zonder vertraging je bestemming vóór de spits had bereikt).

Met een vertraagde trein zelf mag je natuurlijk gewoon de spits in reizen, maar daarna overstappen en in de spits zitten (of terecht komen, aansluiting gemist) schijnt problematisch te kunnen zijn, ook al kan je de reden aantonen. Afweging van de conducteur dus.

Denk dat het advies van Erryt dus het beste is. Los kaartje erbij kopen en dat meenemen in je claim. Zit je alleen weer wel met ‘vertraging over het NS traject’ die vergoed wordt, en een Blauwnet kaartje vanaf Almelo dan weer niet… Maar dat Blauwnet kaartje is wél een gevolg van vertraging bij NS!

Badge +3

maar op het binnenlandse traject gelden de binnenlandse regels. Dus minimaal 30 minuten vertraging voor 50% vergoeding van het Nederlandse deel van de reis.

Vergoeding is natuurlijk afhankelijk van je abonnement, dus dat kan een deel van de prijs per maand zijn of (bij NS Flex of losse kaartjes) inderdaad 50% van de ritprijs voltarief.

Bij een e-ticket dagretour actiekaartje van € 17,50 (zoals in het geval van @Sim70) is het ¼ voor 30-59 minuten.

Reputatie 6

@Erryt, NS int heeft het stuk grens- Bad bentheim vergoed, geheel terecht want er reden amper treinen. Maar voor het NL stuk heb ik echt veel moet doen. Veel heen een weer mailen en chatten met zowel GBTV in NL als NS int die naar elkaar bleven verwijzen.

Het is ook een erg lastige case. In dit geval had de claim gelijk door NS International vergoed moeten worden. Spijtig dat dit niet gelijk is gebeurd en ik zal je signaal doorzetten.

Reageer