De ICE 3 NEO (BR 408) heeft de ICE 3 International (BR 406) vervangen:
https://www.treinreiziger.nl/ns-verwelkomt-nieuwe-ice-treinen-op-de-route-amsterdam-frankfurt/
Er zijn zoal meer ICE 3 NEO dan ICE 3 International tussen Amsterdam - Frankfurt/München. In ieder geval is de pool aan treinmaterieel en treinmachinisten groter.
En aangezien het een doorontwikkeling is van de ICE 3 zal de kans op betrouwbaarheid groter zijn. Gezien de uitstekende reputatie van Velaro in Spanje, Engeland (Eurostar 320), Turkije, China zal de kans groot zijn dat de ICE 3 NEO ook betrouwbaarder is dan de ICE 3 International die destijds een compleet nieuw ontwerp was. Met als gevolg helaas ook bepaalde kinderziektes en storingen.
Ben benieuwd of er vaker gekoppelde samenstellingen zullen worden ingezet tussen Amsterdam - Frankfurt/München. Verwacht geen hogere frequenties als het spoor tussen Utrecht - Emmerich niet uitgebreid, gemoderniseerd en sneller gemaakt wordt. Wie weet wel ICNG Deutschland tussen Amsterdam - Köln? Maar daar is nooit iets concreets over gemeld.
