In navolging van Duitsland komt er nu ook een Frankrijkticket

  • 8 September 2023
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24178 reacties

Het Frankrijkticket zou niet alleen geldig zijn in regionale treinen, maar ook in de IC. Niet in de TGV en het komt op ongeveer vijftig euro. Men onderhandelt nog over het aansluitend vervoer in de steden. In Duitsland is het inbegrepen. 
Het is de bedoeling dat het voor de volgende zomer beschikbaar is. 
Duitsland heeft een trend gezet. Het staat haaks op het Nederlandse liberale beleid.
 

De linkse combinatie PvdA/GL heeft het al omarmd om dit in Nederland ook te doen. Wie weet wat er nog gebeurt. NS kan het mogelijk niet aan , maar goed. 
 


6 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik heb inmiddels begrepen dat de regio Auvergne Rhone Alpes niet wil meewerken hieraan.

Reputatie 7
Badge +4

Ach de Bundesländer gingen ook niet meteen overstag 😇

Ik heb inmiddels begrepen dat de regio Auvergne Rhone Alpes niet wil meewerken hieraan.

Niet zo vreemd zolang Macron niets zegt over wie dit dan gaat betalen. 

De linkse combinatie PvdA/GL heeft het al omarmd om dit in Nederland ook te doen. 

Die willen überhaupt massaal met geld gaan smijten en dat betalen door al het spaargeld van de burgers te onteigenen. Zal weinig van terecht komen.

Reputatie 7

Duitsland, Oostenrijk en nu mogelijk Frankrijk. Langzamerhand gebeurt er toch iets. Hoe dan ook is een vervoerstransitie noodzakelijk. Deze week las ik ook al een stuk in de krant waarin een vervoersdeskundige aangaf dat er de komende decennia echt anders gedacht moet gaan worden en in de toekomst die eigen auto voor de deur echt niet voor iedereen meer kan. Politiek uiterst gevoelig maar er moeten toekomstig stevige besluiten genomen worden.

 

Deze week las ik ook al een stuk in de krant waarin een vervoersdeskundige aangaf dat er de komende decennia echt anders gedacht moet gaan worden en in de toekomst die eigen auto voor de deur echt niet voor iedereen meer kan. 

De man is inmiddels met grond gelijk gemaakt door collega verkeersdeskundigen.

https://www.ed.nl/opinie/eindhovense-deskundigen-tegen-plannen-voor-afscheid-van-eigen-auto-onzinnig-en-onnodig~a3088ce6/

Het OV zal zelf eens beter moeten gaan presteren in plaats van te kijken naar subsidie en een verbod op concurrentie. Wanneer verdwijnen eindelijk die onzinnige conducteursnorm en de inefficiënte roosters voor rijdend personeel?

Reageer