internationale trein naar berlijn

  • 7 September 2022
  • 8 reacties
  • 218 Bekeken

Vrijdag tijdens de staking zou mijn schoonzusje met de trein naar Berlijn, mijn vraag is rijden de treinen naar Berlijn wel?


8 reacties

Reputatie 6

Hey Mariekevet. Welkom bij de NS Community. 

Helaas zal deze rit niet mogelijk zijn. De IC Berlijn trein rijdt 9 september niet tussen Amsterdam, Amersfoort, Apeldoor, Deventer, Almelo en Hengelo. De IC Berlijn trein rijdt tussen Bad Bentheim en Berlijn Hauptbahnhof. Je ticket is nu ook vanaf 10 tot en met 14 september geldig. De barcode van het ticket werkt dan helaas niet op deze reisdagen. Je kan dan een collega op het station om hulp vragen om door de poortjes op het station te komen. Je kunt ook met alternatief vervoer naar Bad Bentheim reizen. Het ticket blijft geldig voor de trein tussen Bad Bentheim en Berlijn Hauptbahnhof.

Reputatie 7
Badge +1

Een ALT zou kunnen zijn  met de enkele dan wel rijdende ICE (ri Kóln via Düsseldorf)en Duisburg umsteigen in DB-ICE (elk uur) naar B. of dat ticket dan ook geldig is, weet ik niet. Hangt er wrs. mede van af bij wie gekocht.

Reputatie 7
Badge

.

Reputatie 7
Badge +3

Ik begrijp dan weer niet dat de tickets alleen geldig zijn voor dagen na staking en niet op bijvoorbeeld op donderdag 8 september. Morgen dus.

Reputatie 7
Badge +1

Vrijdag tijdens de staking zou mijn schoonzusje met de trein naar Berlijn, mijn vraag is rijden de treinen naar Berlijn wel?

Waar vandaan moet je vertrekken?? Ik zie elders bijvoorbeeld dat er iemand met de auto vanuit Bergen op Zoom naar Bad Bentheim gaat. Misschien een poolmogelijkheid. 

Bedankt iedereen ik heb dit doorgestuurd naar haar, ze heeft de trein vis een organisatie geboekt en gaat dit met hun bespreken

Reputatie 7
Badge +1

Een ALT zou kunnen zijn  met de enkele dan wel rijdende ICE (ri Kóln via Düsseldorf)en Duisburg umsteigen in DB-ICE (elk uur) naar B. of dat ticket dan ook geldig is, weet ik niet. Hangt er wrs. mede van af bij wie gekocht.

Dat hangt er niet van af waar je het hebt gekocht. Omreizen via een andere grensovergang is gewoon toegestaan.

Hey Mariekevet. Welkom bij de NS Community. 

Helaas zal deze rit niet mogelijk zijn. De IC Berlijn trein rijdt 9 september niet tussen Amsterdam, Amersfoort, Apeldoor, Deventer, Almelo en Hengelo. De IC Berlijn trein rijdt tussen Bad Bentheim en Berlijn Hauptbahnhof. Je ticket is nu ook vanaf 10 tot en met 14 september geldig. De barcode van het ticket werkt dan helaas niet op deze reisdagen. Je kan dan een collega op het station om hulp vragen om door de poortjes op het station te komen. Je kunt ook met alternatief vervoer naar Bad Bentheim reizen. Het ticket blijft geldig voor de trein tussen Bad Bentheim en Berlijn Hauptbahnhof.

Beste Daniël, liever niet zulke bizarre adviezen geven: “een collega op het station” Die bestaan niet op kleine stations! Dat wordt eindeloos proberen om de onverstaanbare praatpaal te verstaan. Geef liever een praktisch advies: open een poortje met je OV-chipkaart, ga door het poortje, open het poortje opnieuw met de OV-chipkaart, ga nu niet door het poortje en je bent op het station.

Reageer