beantwoord

is een ticket naar Dujtsland icm keuzedag geldig in elke trein?

  • 25 April 2023
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 3

* Duitsland

Ik wil binnenkort met een keuzedag naar Enschede, en vandaar doorreizen naar Ahaus. Via NS international kan ik niet boeken voor het traject Enschede-Ahaus, wel Amsterdam-Ahaus. Omdat ik mijn reis enkele uren onderbreek in Enschede, wil ik weten of het kaartje geldig is voor elke trein naar Ahaus op die dag.

icon

Beste antwoord door rvdborgt 25 April 2023, 12:14

Bekijk origineel

4 reacties

* Duitsland

Ik wil binnenkort met een keuzedag naar Enschede, en vandaar doorreizen naar Ahaus. Via NS international kan ik niet boeken voor het traject Enschede-Ahaus, wel Amsterdam-Ahaus. Omdat ik mijn reis enkele uren onderbreek in Enschede, wil ik weten of het kaartje geldig is voor elke trein naar Ahaus op die dag.

Ja, voor regionale treinen in Duitsland geldt er geen zg. Zugbindung, dat is alleen voor EC/IC/ICE-treinen.

Reputatie 7
Badge +1

Je keuzedag is geldig tot Gronau. Vanaf daar kun je een regionaal kaartje kopen (Westfalentarif). Een enkele reis kost €4,50, een dagkaart geldig na 9 uur voor dat traject €6,70. Kan o.a. in de DB Navigator-app worden gekocht.

NS verkoopt wel kaartjes vanaf de grens (kies ”100% korting in Nederland" vanaf je vertrekstation maar niet vanaaf Enschede) maar dat kost €6 per enkele reis.

Reputatie 3

Bedankt! Ik heb inmiddels een retour gekocht via NS International, is idd iets duurder, maar wel makkelijker, geen gedoe met uitstappen in Gronau. Ik heb geen zin om hiervoor een extra app te installeren.

Reputatie 7
Badge +1

Bedankt! Ik heb inmiddels een retour gekocht via NS International, is idd iets duurder, maar wel makkelijker, geen gedoe met uitstappen in Gronau. Ik heb geen zin om hiervoor een extra app te installeren.

Het was ook te koop geweest op de DB-website, dan zonder app.

Reageer