beantwoord

Keuzedag bij internationaal reizen

  • 24 October 2022
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Ik wil voor een reis naar Hamburg, voor het gedeelte in Nederland gebruik maken van een keuzedag voor zowel heen en terug. Moet ik dan de reis in Oldenzaal laten starten? En zoals in mijn geval voor de reis Den Bosch-Oldenzaal gebruik malen van de keuzedagen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 October 2022, 14:03

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt een vervoerbewijs kopen van uw vertrekstation (Den Bosch) naar Hamburg en daarbij aangeven dat u 100% korting krijgt op het deel binnen Nederland. U checkt vervolgens op de heenweg uw Keuzedag in bij vertrek in Den Bosch, en op de terugweg op het eerste station in Nederland waar de internationale trein stopt. Zie deze pagina voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +1

MAAR of het nou echt veel uitmaakt-als je dat soort tickets vooraf koopt, wat vrijwel iedereen doet omdat men denkt dat dat zo hoort, dan is bvb via bahn.de het verschil in prijs vanaf dB of Bentheim/grenze some zo gering dat het nikt meer uitmaakt.

Overigens kan je-als de pirjzen op jouw dag hoog blijken uit te vallen, altijd voor 24€ extra met lokale treinen vanaf Hengelo-overstappen Osnabrück-Bremen tot in HH komen-en aldaar ook nog de lokale metro/bus ermee nemen. Heet Niedersachsenticket. Kan je in de automaat van dat treintje uit H kopen. Geldt NIET in IC/ICE treinen!!

Reageer