Skip to main content

Waarschuwing voor mensen die een treinticket kopen (van/naar Frankrijk) op de officiële website van de SNCF. Bij de boekingsbevestiging krijgt men een kortingscode aangeboden voor een volgende reis. Wie hierop klikt en de gegevens invult sluit onbewust een doorlopend “online winkelabonnement” af voor 15 euro per maand. Dit staat verstopt in de kleine lettertjes.

Erg ongepast dat de spoorwegen zoiets aanbieden. 

 

 

Is dat wel de officiële site van SNCF? Anders klacht indienen bij SNCF. I


Is dat wel de officiële site van SNCF? Anders klacht indienen bij SNCF. I

Als je op het bovenste plaatje klikt, zie je linksboven de website staan. www.sncf-connect.com als ik die vervolgens google lijkt dat toch echt wel de officiële website te zijn. Als Nederlander klacht indienen bij de Franse spoorwegen is ook wel een dingetje denk ik. Denk niet dat ze er veel mee gaan doen. 


Dan doe je het in het Engels of Frans mocht je daar thuis in zijn :)


Als Nederlander klacht indienen bij de Franse spoorwegen is ook wel een dingetje denk ik. Denk niet dat ze er veel mee gaan doen. 

Is geen probleem. En als de SNCF niet of niet afdoende reageert, dan dien je de klacht in bij de ombudsman:

https://mediation.sncf-voyageurs.com/


Melden bij de Nederlandse ACM.


Vraag me af wat die in Frankrijk kunnen doen? 


Een boze brief sturen dat dit soort praktijken beslist niet gewaardeerd worden? 


Oui! (Maar wel in het Frans) 😀


Reageer