beantwoord

Nederlands treinkaartje icm met Rail&Fly Duitsland

  • 26 June 2023
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hopelijk kan iemand mij helpen met de volgende situatie. Ik ben van plan om eind september van Frankfurt (luchthaven) te reizen naar Utrecht. Voor het Duitse deel kan ik een Rail&Fly (zug-zum-flug) kaartje kopen voor 30 euro waarbij ik in alle Duitse treinen mag (ook ICE).
Voor het Nederlandse deel moet ik nog een kaartje hebben, maar hoe laat ik dat zo goed mogelijk aansluiten?

Volgens mij heb ik iets van de grens nodig tot Utrecht, maar ik denk niet dat dat kan? Kaartje kopen vanaf het laatste Duitse station waar de trein stopt (Oberhausen - Utrecht) kan wel, maar is vrij duur. Kan ik ook gewoon een kaartje kopen van het laatste station voor de grens ook als de trein daar niet stopt (bv Emmerich-Utrecht)?


Verder was ik benieuwd naar:

  • Heb ik in deze constructie apart een ICE toeslag nodig? Ik denk dat normaal gesproken dat er in zit, maar als ik Emmerich-Utrecht koop dan gok ik dat ik die toeslag nodig heb voor NL deel? Of kan ik daar onder uit omdat ik NS flex heb zelfs als ik het ticket los koop
  • Hoe werkt dalkorting (40%) hier? Is dat afhankelijk van de inreistijd in NL en dat dat voor 16:00 moet zijn voordat ik een dalkorting kaartje mag kopen? Of moet de hele reistijd in NL voor 16:00 zijn?


PS ik realiseer me dat de trein mogelijk een andere route neemt wegens werkzaamheden maar mijn vraag verandert er niet door (zelfde situatie met Monchengladbach ipv Oberhausen en Kaldenkirchen ipv Emmerich)

icon

Beste antwoord door rvdborgt 26 June 2023, 11:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als je Rail&fly tot aan de grens geldt, dan kun je online bij NSI een kaartje kopen met voor Duitsland de korting BahnCard100 en in Nederland 40% korting. Je betaalt dan vanaf de grens. Voor internationale reizen is er geen avondspits en de ICE-toeslag is al bij je internationale kaartje inbegrepen.

Eventuele poortjes open je met de barcode op je internationale kaartje, niet met je chipkaart. Je checkt ook nergens in of uit.

Ah super, dat werkt inderdaad. Veel dank!

Reageer