beantwoord

ns korting in trein uit Duitsland

  • 13 June 2022
  • 6 reacties
  • 557 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis morgen met 9-Euro Ticket vanuit Oberhausen naar Arnhem. Heb ook Dal Voordeelkaart NS. Hoe koop ik dan mijn aansluitende kaartje op NL deel traject? Kan via NS app pas v.a. Zevenaar en via NS Internationaal niet mogelijk vanaf bijv. Emmerich Grens...

icon

Beste antwoord door rvdborgt 13 June 2022, 19:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Je moet-en ik neem aan dat je dus weet dat enkel de VIAS (ex ABellio ) RE19 dan mag: een biljet bijkopen vanaf Elten tot VOORBIJ Arnhem, dus Oosterbeek of je echte finale best. die je niet duidelijk aangeeft (want anders geldt enkel VRR-tarief), via treinreiswinkel of NS-INtern, met aanklikken van korting NL.+ event. andere korting.

Let op!!! afgel. weekend was er SEV-BUS ab Oberhsn-en komend weekend ook-check of dit de hele week soms geldt en wijzig dan=dat schiet nou niet op 2 st. im Gelenkbus mit Schüler usw.

OF naar het schijnt kan je met VRR Zusatz ticket (iets van 3,50) deze rit maken tot Arnh.=dus uit een automaat in VRR gebiet.

Deze billig-tickets gelden enkel (google gewoon een van de 100en sites die uitleggen) tot LETZTER BHF IM BRD=also Nicht grenze. Ausnahmen satt: Kufstein, Basel SBB, LUx, Salzburg (habe sogar schon gemacht) Enschede en Hengelo en mogelijk nog wat net in CZ.

Kans dat er echt op gecontroleerd wordt op deze lijn ken ik niet-via Venlo is die voor mij tot heden 0 (met meer als 1 rit). Controleur komt altijd langs om te vragen of je extra code moet voor poortjes Arnh.

Reputatie 7
Badge +4

Ausnahmen satt: Kufstein, Basel SBB, LUx, Salzburg (habe sogar schon gemacht) Enschede en Hengelo en mogelijk nog wat net in CZ.

 

Weet je wel zeker dat Enschede als uitzondering daar ook bij zit @bahnrider ? Hengelo is zeker wel toegestaan met het negeneuroticket. Enschede niet voorzover mij bekend, maar als het anders is hoor ik het graag. Je kunt in Gronau overigens in- of uitchecken. Dat is van belang voor vrij-abonnementen en keuzedag.

Reputatie 7
Badge +1

Kaartje vanaf Elten kun je kopen bij NSI. Geef daarbij aan dat je in NL 40% korting hebt. Je moet dan nergens in- of uitchecken. Voor eventuele poortjes gebruik je het bij NSI gekochte kaartje.

Reputatie 2

Kaartje vanaf Elten kun je kopen bij NSI. Geef daarbij aan dat je in NL 40% korting hebt. Je moet dan nergens in- of uitchecken. Voor eventuele poortjes gebruik je het bij NSI gekochte kaartje.

 

Zolang de app DB-Navigator aangeeft dat DB een Special Offer heeft voor €9 (9-euro-ticket) hoef je van de VIAS conducteur die langskomt met QR-kaartjes voor de poortjes in Arnhem geen kaartje te kopen.

www.bahn.com/nl/boekingsinformatie/db-navigator-app

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Kaartje vanaf Elten kun je kopen bij NSI. Geef daarbij aan dat je in NL 40% korting hebt. Je moet dan nergens in- of uitchecken. Voor eventuele poortjes gebruik je het bij NSI gekochte kaartje.

Helaas, sinds kort kun je geen kaartje meer kopen bij NSI of NMBS

https://www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/search/DEEML/NLAHP

 

Op de website van NMBS krijg je te lezen, dat station Elten (DEEML) niet bestaat.

https://www.b-europe.com/NL/Kopen/Treintickets?autoactivatestep2=true&origin=DEEML&dest=NLAHP

 

Je kunt alleen nog maar een (duurder) kaartje kopen vanaf Emmerich Hbf (DEEMM)

https://www.b-europe.com/NL/Kopen/Treintickets?autoactivatestep2=true&origin=DEEMM&dest=NLAHP

Reageer