beantwoord

NS ticket importeren in DB navigator app

  • 19 May 2022
  • 8 reacties
  • 1164 Bekeken

Ik heb vie NS international 2 tickets naar Berlijn gekocht. En deze zitten in de NS int app. 
nu wil ik gebruik maken van Komfort Check-in bij DB maar dan moeten de tickets in de app van DB staan.  Weet iemand hoe ik deze kan importeren?

icon

Beste antwoord door Julian 19 May 2022, 12:37

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag FHJvV1950 en welkom bij de NS Community!

Ik ben helaas niet bekend met de app van de Deutsche Bahn, maar voor zover ik op hun instructiepagina kan vinden kun je tickets enkel in de DB Navigator app laden als je ze werkelijk bij de Deutsche Bahn hebt gekocht.

Tickets geboekt via NS International kunnen volgens mij dus niet geladen worden in de app van de DB.

Hallo Stijn,

Bij de trein info geeft NS International aan: “Komfort Check-in mogelijk ( info onder bahn.de/kci”).

Het zou m.I. dus moeten kunnen. Maar ik kom er helaas niet uit.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Volgens Deutsche Bahn is het alleen mogelijk als je het ticket bij hen gekocht hebt en sowieso alleen op het Duitse trajectdeel.

Er staat expliciet dat je het ticket "nicht bei partnerbahnen" gekocht moet hebben.

Reputatie 7
Badge

Anders even bij de klantenservice navragen. Maar ik denk ook dat het niet kan.

Hallo Stijn,

Bij de trein info geeft NS International aan: “Komfort Check-in mogelijk ( info onder bahn.de/kci”).

Het zou m.I. dus moeten kunnen. Maar ik kom er helaas niet uit.


Ik begrijp inderdaad de verwarring die erover kan ontstaan. Het probleem zit 'm erin dat dit een ‘treingebonden melding’ betreft die door DB in de brondata zelf wordt meegestuurd met de trein. Deze melding zal daardoor in elke reisplanner verschijnen, dus ook bij die van NS International.
Het betekent helaas niet dat met tickets die gekocht worden bij NS International een Komfort check-in mogelijk is, het zegt alleen dat de DB functie ‘komfort check-in’ op deze trein aanwezig is. Om daarvan gebruik te kunnen maken moet er dus voldaan worden aan de voorwaarden van dat product, en dat is dus helaas dat het ticket bij DB gekocht moet zijn, zoals Stijn en Daniel aangeven.

Overigens zou het zeker mooi zijn als DB en NS International de handen ineen zouden slaan en het ook mogelijk gaan maken voor tickets die bij NS International zijn gekocht. Wellicht dat @Stijn NS daarvoor mede namens mij een featurerequest voor door kan geven?

Bedankt voor de toelichting Julian. Dat zou mij inderdaad ook mooi lijken, ik ga de suggestie doorgeven!

Bedankt voor alle reacties. Het is mij duidelijk dat dit helaas (nog) niet kan.

Reputatie 7
Badge +1

Op de meest bekende duitse treinreisfora (incl de community.bahn van DB zelf-als je duits beheerst bekijk eens het verschil met dit forum) wemelt het van de klachten dat de geëerde cliënteel toch gestoord werd. Het verbaast me dat het ook op die IC-Berlin al zou kunnen-tot voor vrij kort enkel op ICE-treinen.

Er woedt-dit voor de kenners met specialistische neusjes- in DE een soort strijd over wie welke data van geboekte reizen nou wel of niet mag inzien, of nog veel erger: verwerken-typisch duits-principieel. Vooral gericht op mogelijke problemen in de hele verre toekomst als naast DB allerlei boekingsmachines zouden kunnen ontstaan (overigens zijn die er allang). Dus het zal nog niet zo eenvoudig zijn dat NS zomaar mag/kan ´delen´.

Reageer