beantwoord

Opladen dagkaarten fiets in de app

  • 9 June 2023
  • 7 reacties
  • 94 Bekeken

Ik kocht gisteren online twee vervoersbewijzen tussen Antwerpen en Den Haag.
Beiden zijn zichtbaar in de Boekingen van de app.

Daarbovenop kocht ik 2 dagkaarten om de fiets mee op de trein te nemen.
Deze vind ik echter niet terug in de app. Dien ik deze perse af te drukken of kan ik de QR-code vanuit mijn mail gebruiken om te scannen? 

icon

Beste antwoord door iMark 9 June 2023, 11:07

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je die internationale fietsvervoerbewijzen gekocht via https://www.nsinternational.com/nl/treintickets-v3/#/bike-search?
Dat vervoerbewijs koop je op dezelfde manier als vervoerbewijzen voor personen.

Een binnenlandse Fietskaart Dal is niet voldoende voor een reis van België naar Nederland.

Meer informatie over het meenemen van fietsen in het internationaal verkeer op de website https://www.nsinternational.com/nl/voorbereiding-thuis/fiets-meenemen-in-de-trein

Klopt, gekocht via NS International. 
Is dat voldoende? 
 

 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt met niet anders dan de vervoerbewijzen voor personen. Ziet er correct uit.
Heeft NS verder geen instructies gegeven hoe je die tickets moet kunnen tonen?
Je zou ze voor de zekerheid als pdf kunnen opslaan. 

Reputatie 7
Badge +3

Fietskaart hoef je niet te scannen, wel moet je deze op verzoek kunnen tonen. In Nederland mag je treinkaartjes niet meer als pdf hebben, maar ik denk dat het geen probleem is dit internationale kaartje als pdf op te slaan. Mocht je de beschikking hebben over een printer dan kun je ze kunnen uitprinten. 

Reputatie 7
Badge +3

In dit verband is het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat je via de website van de NMBS een fietskaartje van Antwerpen Centraal naar Den Haag HS kunt kopen voor slechts 4 euro als je met stoptrein via Roosendaal reist. Daar lijkt me iets niet goed te gaan.
 

 

@iMark Dat wist ik niet, heb ondertussen al de duurdere fietstickets gekocht via NS Internationaal. 

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij klopt die prijs dan ook niet. Ik denk dat je in Nederland problemen krijgt want je hebt alleen voor België betaald.

Reageer