beantwoord

overstap in enschede op trein naar gronau- munster

  • 14 November 2021
  • 55 reacties
  • 2094 Bekeken


Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 7

Nou kom ik daar toch regelmatig maar heb nog nooit deze paaltjes gezien. Nooit opgevallen….. Maar ze zijn er dus wel degelijk inderdaad! Valt denk ik niet op omdat iedereen gewoon standaard rechtdoor loopt en de poortjes doorgaat, er is geen enkele reden om binnen de poortjes van Blauwnet op NS (of andersom) om te checken lijkt me. Maar waarom staan ze er dan wel?? Het kan niet vanwege de DB-trein zijn. En mocht je in een gek geval gelijk terug willen richting Hengelo met de andere vervoerder, kan je toch ook heen en weer door de poortjes?

Badge +3

Het nut van dat ‘overstapmeubel’ in Enschede ontgaat mij ook, als je toch door de poortjes naar buiten moet voor de enige overstap die je verder brengt… :rolling_eyes:

En waarom je daarna niet (maar na een paar minuten pas?) bij het paaltje op spoor 1 kunt inchecken na een Blauwnet uitcheck bij een poortje ontgaat me ook.

Of kunnen treinen van/naar Duitsland op Enschede ook andere sporen dan 1 gebruiken?

Reputatie 7
Badge +1

Dat je (info van Noah van Blauwnet) een minuut moet wachten na een uitcheck om weer in te kunnen checken voor DB is wel apart (de heenreis).. maar zie https://twitter.com/KeolisBlauwnet/status/1460961455453388810 (grappig dan… doe maar wat korter graag want de overstap is krap!)

Nee hoor, dit werkt exact zoals we het wilde. (👉゚ヮ゚)👉 ^Noah

Nou geweldig, Keolis/Blauwnet belemmert dus actief en met opzet een goede overstap. Dan zou je de provincie moeten vragen wat die daarvan vindt.

Reputatie 7

 Of kunnen treinen van/naar Duitsland op Enschede ook andere sporen dan 1 gebruiken?

Nee. Het spoor uit Duitsland loopt sinds de Duitse trein er is dood. Oorspronkelijk stopten op dit spoor de IC's van NS maar destijds is het opgeknipt en er is een stootblok tussen gezet + een voetgangersoversteek met trapje als "noordtoegang"  tot het station. 

De grote regionale wens is al jaren om de succesvolle verbinding te laten doorrijden naar Hengelo (een logisch knooppunt) mede in het kader van de Euregionale samenwerking. Maar er schijnt geen capaciteit te zijn op station Hengelo, de veiligheidssystemen zijn anders, er zouden dan teveel stoptreinen tussen Hengelo en Enschede rijden waardoor een andere trein geofferd moet worden enz. 

Reputatie 7
Badge

Vroeger stopte de trein naar Duitsland van een afgelegen spoor die je alleen met een lange wandeling via de spoorwegovergang kon bereiken. Wat dat betreft is het tegenwoordig stukken beter.

Reageer