Skip to main content
beantwoord

overstappen op amsterdam van ov naat antwerpen e ticket

• January 29, 2025
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

• Op het juiste spoor

hoi ik reis binnenkort op zondag van Den helder naar Antwerpen. Met mijn ov-kaart reis ik tot en met Amsterdam centraal en ik heb een ns International ticket van Amsterdam centraal naar Antwerpen. Hoe check ik in en uit op Amsterdam centraal. Moet ik dan even naar de poortjes lopen uitchecken met de ov-kaart en opnieuw inchecken met de e ticket? of heeft er iemand een andere tip.
Ik had al wel bedacht dat je vaak op het station uit kan checken maar daar kun je je e ticket niet inchecken dacht ik🤔

Beste antwoord door Daniel

Met een internationaal ticket kan je niet inchecken, de QR code dient alleen om poortjes te openen.

Je kunt een volgende keer beter een internationaal ticket vanaf je beginpunt kopen trouwens, dat is vaak goedkoper en als je een kortingsabonnement hebt soms voordeliger uitpakken.

7 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • January 29, 2025

Er staan paaltjes op de perrons waar je kunt uitchecken, juist voor deze situatie.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • January 29, 2025

ooh top en kan ik daar dan ook met de international ticket weer inchecken?

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • Antwoord
  • January 29, 2025

Met een internationaal ticket kan je niet inchecken, de QR code dient alleen om poortjes te openen.

Je kunt een volgende keer beter een internationaal ticket vanaf je beginpunt kopen trouwens, dat is vaak goedkoper en als je een kortingsabonnement hebt soms voordeliger uitpakken.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • January 29, 2025

Ze zijn te herkennen aan een witte verlichte kubus met blauwe opdruk.

Ik weet niet of u het heeft gedaan maar u kunt op uw internationale ticket korting krijgen voor het Nederlandse traject als uw abonnement dat recht geeft.

Ik zou zelf als dat het geval is een kaartje van Den Helder naar Antwerpen kopen en de korting bij de aanvraag op de e-ticket zetten. Het kan enorm schelen in de prijs. Mogelijk reist u met Eurostar of EC Direct vanaf Amsterdam, dan gaat dit verhaal niet op.

Zelf heb ik Dalvrij met 100 procent korting in de daluren en daarmee reis ik van Gouda naar Leuven. Dan betaal ik alleen het Belgische traject. Dat scheelt echt veel.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 29, 2025

Ik zou zelf als dat het eval is een kaartje van Den Helder naar Antwerpen kopen en de korting bij de aanvraag op de e-ticket zetten. Het kan enorm schelen in de prijs. Mogelijk reist u met Eurostar of EC Direct vanaf Amsterdam, dan gaat dit verhaal niet op.

Toch wel. Voor een aansluitend ticket op Eurostar is er een maximale prijs (€9 in 2e klas) en die is lager dan reizen met 40% korting. Voor reizen met de ECD profiteer je op het Nederlandse traject van de doorlopende degressie.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • January 29, 2025

In die zin wel ja. Ik maak er van Gouda/Rotterdam naar Brussel regelmatig misbruik van, ;-)

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • January 29, 2025

Twee weken geleden heb ik nog tevergeefs gezocht naar die paaltjes aangezien ik moest uitchecken om vervolgend een Eurostar te nemen. Ben toen maar naar de uitgang gegaan en er weer in gegaan.