beantwoord

Problemen met de IC Brussel

  • 6 August 2022
  • 2 reacties
  • 255 Bekeken

Afgelopen donderdag, 4 augustus, reisde ik van Utrecht via Rotterdam naar Antwerpen, vanaf Rotterdam in de IC Brussel.

 

In Breda blijft de trein langer staan dan gebruikelijk. Er wordt omgeroepen dat de machinist een reset moet uitvoeren; dat zou ongeveer tien minuten duren. Nadat enkele keren was omgeroepen dat de reset nog niet gelukt was, werd na drie kwartier gemeld dat de trein niet verder zou rijden. Iedereen werd verzocht uit te stappen en over te stappen op de volgende IC Brussel van een uur later. Deze was hierna uiteraard overvol...

 

Tot mijn grote verbazing en ergernis maak ik twee dagen later (zaterdag 6 augustus) op de terugreis exact hetzelfde mee. Nu bleef de trein staan op station Noorderkempen. Met dezelfde mededeling over een reset door de machinist. Nu was na een half uur al de conclusie dat de trein niet verder kon rijden.

 

Het lijkt een bizar toeval dat ik in twee dagen twee keer in een trein zat die niet verder kon rijden door een defect. Of komt dit misschien toch vaker voor dan NS naar buiten wil brengen? Dit is niet bepaald bevorderlijk voor het streven om de mensen uit het vliegtuig in de trein te krijgen...

 

Ik ben overigens wel benieuwd of ik aanspraak kan maken op enige vorm van compensatie (geld terug bij vertraging).

 

icon

Beste antwoord door Rene74 6 August 2022, 23:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Dit komt regelmatig voor. Het is niet zo'n betrouwbare verbinding helaas. De IC Brussel staat bekend om vertragingen en uitval. 

Geld terug bij vertraging is hier van toepassing. Tussen de 60 en 119 min. 25% van de prijs van een enkele reis.  Bij meer dan 120 min. is het 50%. 

Het is aan te vragen via de klantenservice van NS International. De afhandeling ervan kan wel 8 weken duren momenteel.

Reputatie 7
Badge +1

MIN. bedrag dat wordt uitbetaald is 4€-dus pas vanaf biljet van tenmjnste 16€ krijg je wat-en als je gesplitst hebt met NS-deel via ABO grijp je vrijwel altijd mis.

Reageer