Reizen Oberhausen - 9 euro ticket of toch 24 uur kaart?


Ik wil binnenkort met 2 personen 2 dagen naar Oberhausen vanaf Nijmegen (via Arnhem met RE), maar ben (ook na enige studie op dit forum) aan het twijfelen wat hiervoor de beste manier is.

Het idee is op vrijdag heen en zaterdag terug, dus reis over 2 dagen.

 

Optie 1: Met het 9-euro kaartje. Ik begreep dat ik dan nog een kaart vanuit Arnhem naar Emmerich moet kopen voor 6,10 (zone 😎 en daarnaast de reis tussen Nijmegen en Arnhem. Voor 2 dagen zou dit dan per persoon 9 + 6,10 + 6,10 zijn + kosten Nijmegen/Arnhem.

Of met een 24 uur kaart zone B voor 2 personen dan is het 18 (2x 9) + 19,10 +kosten Nijmegen/Arnhem.

 

Optie 2: Met een VRR-24 stunden kaart zone D. Dit is 35,90 voor 2 personen van Arnhem-Oberhausen + kosten Nijmegen/Arnhem. 

 

Ik denk dat ik met optie 2 dan alsnog het beste uit ben. Wel is het VRR-24 stunden kaartje ook geldig in Nijmegen, maar zoals ik het lees enkel indien ik daar van een grensverbinding gebruik maak (bijv. de bus naar Kleve) maar niet in de trein tussen Nijmegen - Arnhem. 

 

Weet iemand of het bij de DB kaartautomaat op Arnhem Centraal ook mogelijk is om alvast een kaartje te kopen voor bijv. volgende week? Of wordt daar meteen de datum/tijd op gezet?

 

Iemand nog aanvullingen/tips voor mijn route?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er gaat ook een bus van Nijmegen naar Kleve en Emmerich. Hier heeft een bericht gestaan dat u met deze bus ook van het negeneuroticket gebruik kunt maken en dan kunt u vanaf Emmerich de trein nemen als u die verbinding echt wilt.  De hele reis zou dan negen euro kosten heen en terug. U kunt ook met deze bus naar Kleve, als u onverhoopt tot de eerste plaats over de grens toch zou moeten betalen en daar de trein pakken. U moet dan via Krefeld.

Ik weet niet zeker of de bus echt vanaf Nijmegen met het negeneuroticket gratis is, maar zeker vanaf de eerste halte na de grens. Lijn 58, dienstregeling staat op deze site.

 

U kunt met de ov-chipkaart in deze bus betalen als het onverhoopt niet zou kunnen, maar dat het negeneuroticket wel geldig is, is de moeite waard om even na te gaan. Mogelijk weet een wat meer ervaren forumlid het hier of het negeneuroticket vanaf Nijmegen met bus 58 al geldt.

 

Dit lijkt me eenvoudiger en goedkoper. Het negeneuroticket is veruit de beste oplossing, temeer omdat u er ook mee terug kunt.

Reputatie 6

Het 9 euro ticket in buslijn 58 is geldig vanaf Wyler-Landesgrenze. Op het Nederlandse deel kan je inchecken met je OV chipkaart en uitchecken bij de genoemde halte.

Reputatie 7
Badge +4

Mooi dan is het nog een koopje. Dank. Met de OV chipkaart naar de eerste halte over de grens, uitchecken kan in de bus en dan vanaf Kleve of Emmerich reizen. Kleve is sneller met een overstap in Krefeld. Duitse treinen zijn niet pünklich. 

Zo moet het hier functioneren, Fr-Arn ;-)

Reputatie 7
Badge +1

EN vanaf Kleve rijdt elke 30 min RE10 direkto naar Dusseldorf=de snellere route. Wat uiteraard zonder nou heel veel moeite met reisplanner bahn.com is te vinden-of vrr.de

Verder hoef je niet vanaf Arnh apart te betalen-je kan tot Elten inmiddels weer via NS-INT kaartje kopen, met korting als je dat hebt/toepasselijk is. EN het Zusatz ticket is in principe voldoende voor de bijkomende rit VRR (ook in de automaat in Arn=rond de 3.50, met 4-ritkaart (2x2 dus) nog iets goedkoper.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je hoeft helemaal geen tickets Arnhem - Emmerich vv. (à € 6,10) te kopen want je kunt gewoon in Arnhem overstappen met je ov-chipkaart en op Elten (of Emmerich) uitchecken en verder met het 9-euroticket.

In Elten staat een ov-chip paaltje op de perrons. In Emmerich ergens bij een trap richting tunnel. Blijkbaar is het verstandig om achteraan in de trein te zitten (in beide richtingen). @Thom weet de details.

Voor de terugweg kan je het beste Elten aanhouden om in te checken, want richting Arnhem staat er op Emmerich geen paaltje en moet je eerst naar het andere perron (?)

Wat Nijmegen - Elten kost krijg ik niet uit de planner, maar Nijmegen - Emmerich kost € 12,90 zonder korting, die gaat daar dus nog vanaf als je een NS dalurenabonnement hebt.

Met de bus vanaf Nijmegen zal inderdaad goedkoper zijn, als je over de grens kunt uitchecken.

Reputatie 6

Met de bus van Nijmegen station tot Wyler Landesgrenze kost €2,42, met korting €1,60. Vanaf die halte gaat het 9 euro ticket in. In deze bus kun je met de Nederlandse OV kaart reizen, en in en uitchecken.

En wat @Thom zegt over het in en uitchecken op station Elten klopt helemaal. Ik heb het vandaag ook gedaan, het is prima te doen en je kunt met dezelfde trein nog verder reizen. Veel beter dan in Emmerich in-uitchecken.

Reputatie 6

EN vanaf Kleve rijdt elke 30 min RE10 direkto naar Dusseldorf=de snellere route. Wat uiteraard zonder nou heel veel moeite met reisplanner bahn.com is te vinden-of vrr.de


Wat wel jammer is dat uitgerekend nu in de 9 euro ticket periode dit traject 6 weken vanwege werkzaamheden er uit ligt en je te maken krijgt met vervangend busvervoer.

RE10 - Niers-Express- Kleve-Krefeld-Düsseldorf  
25. Juni - 7. August 2022 Ausfall zwischen Kleve und Krefeld Hbf. Dafür fahren Express-Busse zwischen Kleve und Krefeld Hbf mit Halt in Goch, Geldern, Nieukerk, Aldekerk und Kempen. Von Kleve bis Geldern fahren Busse mit allen Unterwegshalten und von Geldern ohne Zwischenhalt bis Krefeld. Darüber hinaus fahren Lokal Busse mit allen Unterwegshalten. 

 

Dank voor alle reacties! Ik ga met iemand die in bus snel misselijk wordt en moeilijk te been, dus via Kleve is geen optie dit keer. Voor vervolg wel de goedkoopste optie (mits RE10 rijdt of via emmerich).

 Wordt dus gewoon trein via Arnhem, met ofwel in Elten eruit stappen en rennen heen en terug + 9€ kaartje of toch de 24-uurs kaart. Voor comfort en gemak van regelen denk ik toch de 24-uur kaart, nu de kosten niet zoveel verschillen.
 

Het kaartje via ns international was niet online te boeken, dus die optie kon ik niet goed uitzoeken. 
 

Aangezien ik hier met mensen zit die hier echt goed in zitten: ik kon online bij db bahn geen vrr-24 uur kopen, nu startort Arnhem niet werd herkend. Kan dit in de automaat op het station wel of hoe regel ik dit?

Reputatie 7
Badge +4

Op station Arnhem op het Duitse automaat net buiten de poortjes. De negeneuroticket staat op het startscherm. 

 

Reputatie 5

Zoals Thom aangeeft: groene VRR automaten staan in Arnhem bij zowel uitgang Sonsbeekzijde, als in de centrale hal.

Maar online moet ook gewoon werken (voor VRR 24 stunden):

https://www.fahrkartenshop2-bahn.de/openshop-web/desktop/configuration.xhtml?prodSymName=tag1pKatalog

 

Reageer