Skip to main content
beantwoord

Reservering traject Stockholm-Duitsland met DB lukt niet?

  • 24 June 2024
  • 8 reacties
  • 191 Bekeken

Ik probeer via de DB-site een reservering te maken van Stockholm-Flensburg voor september. Hij geeft wel een prijs, en je kunt ook nog kiezen of je een flex of niet-flex ticket wil, maar als je verder gaat komt er een pagina dat de trein ‘nicht reservierbar’ is. Het probleem lijkt op het Zweedse traject te liggen, want gedeelte Kopenhagen-Flensburg apart lukt wel. Het vreemde is dat de betreffende trein via SJ wel gewoon reserveerbaar is. 

Ik heb nog een aantal andere data op kortere termijn geprobeerd (zelfs in deze week), maar de DB-site geeft steeds dezelfde foutmelding. En via NS is dit traject ook niet te boeken, dus ik weet niet wat ik het beste kan doen. 

8 reacties

Badge +3

Zie dit topic, het is ehh. soms ingewikkeld… 

 

Reputatie 5

Zie dit topic, het is ingewikkeld… 

 

Dat artikel gaat over de EC Hamburg-Kopenhagen die niet te boeken was, maar bij mij lukt het Zweedse traject boeken niet, de reis door Denemarken (apart geboekt) doet het wel.

Het vreemde is dat het Zweedse traject bij SJ wel te boeken is. Je zou het hele traject wel als 2 losse reizen kunnen boeken, maar dat is duurder en bovendien heb je dan, neem ik aan, geen recht op reizen met een latere trein als je in Kopenhagen de aansluiting mocht missen.

Spijtig dat het niet lukt. Ik kan je hier helaas niet meehelpen. Hopelijk weet iemand hier het antwoord en anders kan je misschien terecht bij de klantenservice van DB.

Reputatie 7
Badge +1

Het zou helpen als je datum en vertrektijd zou geven ("september” is geen datum). Of de precieze treinen in je reis.

Reputatie 4

Mij lukt ook niet om deze ticket te kopen, zowel Duitse, Deense als Zweedse spoorwegen niet. Met Interrail kan dit hopelijk wel, mogelijk dat er toeslagen of reserveringen bij komen.

Op https://www.snalltaget.se/en kunt u nachttrein Stockholm Hamburg boeken. Vanaf daar kunt u met een lokale trein (RE7) naar Flensburg.

 

Indien klantenservice van DB u niet kunt helpen, dan is Flixbus een optie (al zeg ik dit liever niet).

Reputatie 5

Het zou helpen als je datum en vertrektijd zou geven ("september” is geen datum). Of de precieze treinen in je reis.

Ik had oorspronkelijk 2 of 9 september met vertrek 4:22 uur vanuit Stockholm (aankomst 14:07 in Flensburg). Toen dat niet lukte heb ik ook een heleboel andere data tijdstippen geprobeerd (ook bv morgen, 26 juni). Maar steeds krijg ik de melding dat de trein ‘nicht reservierbar’ is.

Reputatie 5

Mij lukt ook niet om deze ticket te kopen, zowel Duitse, Deense als Zweedse spoorwegen niet. Met Interrail kan dit hopelijk wel, mogelijk dat er toeslagen of reserveringen bij komen.

Op https://www.snalltaget.se/en kunt u nachttrein Stockholm Hamburg boeken. Vanaf daar kunt u met een lokale trein (RE7) naar Flensburg.

 

Indien klantenservice van DB u niet kunt helpen, dan is Flixbus een optie (al zeg ik dit liever niet).

Het gedeelte Stockholm-Kopenhagen kan je vreemd genoeg wel boeken bij SJ. Kopenhagen-Flensburg lukt wel via DB. Dus je zou de reis wel als 2 losse tickets kunnen boeken, maar dan heb je een probleem als je je aansluiting mist.

Het probleem zit ergens bij het boeken van de X2 intercity, want bijvoorbeeld Hassleholm-Flensburg (met een regionale trein op het Zweedse traject) kun je wel gewoon boeken bij DB.

Reputatie 7
Badge +1

Sinds de invoering van het nieuwe reserveringssysteem in Zweden in juni is er een probleem om via DB reizen van/naar Zweden te boeken. Ik heb geen idee wanneer dat opgelost zal zijn.

Reageer