beantwoord

Sinds lang weer met de trein

  • 3 July 2022
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds lange tijd ben ik weer eens van plan gebruik te maken van de trein. Ik heb nu een ticket gekocht van Leeuwarden naar Brussel op het station. Ik heb dit gedaan op zo’n scherm dat op het station staat. Ik heb echter helemaal geen tijd kunnen selecteren, alleen een datum ook hoefde ik helemaal geen naam in te vullen of iets dergelijks. Als ik nu op de NS reisplanner kijk zie ik helemaal de reis niet meer staan die wel op internet stond. Moet ik de reis ergens aanmelden of gewoon inchecken op die desbetreffende dag in de trein? Ik heb twee kaartjes voor heen en terug en het zijn een soort dag chipkaarten als ik het goed heb gelezen. Ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand die me kan helpen? 

icon

Beste antwoord door Thom 3 July 2022, 09:37

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt elke trein van de ICBrussel nemen, er is geen reservering nodig. ik vraag me wel af met welke chipkaarten uit het automaat u heen en terug naar Brussel zou kunnen. Daar moet u nog een keer naar kijken. Er is wel een actietarief naar België, maar dat werkt met e-tickets. U moet dan in de haadstêd het brede NS-poortje nemen.

Goedemorgen Trains22 en welkom bij de NS Community!

 

Wat een leuk vooruitzicht, een reisje naar brussel! Wat Thom zegt klopt; je bent niet gebonden aan één specifieke trein maar kunt elke reisoptie met Intercity Brussel nemen op de dag die op je ticket staat. De kaartjes uit de automaat werken hier ook gewoon voor, en het zijn inderdaad chipkaarten. Het doel van die kaartjes is het openmaken van de poortjes in Leeuwarden. Uitchecken in Brussel is niet mogelijk en dus ook niet nodig.

Reageer