Skip to main content

Tijdens de bestelprocedure van een papieren Interrailpas krijg je op een gegeven moment de vraag een gewenste startdatum (cq ingangsdatum) in te vullen. Nu heb ik wel ervaring met de mobiele pas, die zogezegd een geldigheid heeft van 11 maanden maar die je kunt activeren vlak voordat je met de pas  bijvoorbeeld een maand zou willen gaan reizen. Bij de papieren pas weet ik het niet zeker. Als je daar een start-/ingangsdatum invult, is dat dan de dag dat de maand start waarbinnen je reisdagen kunt gaan maken? Met andere woorden: voor volgend jaar zou je in het geval van een papieren pas eigenlijk nu al zeker moeten zijn wanneer je je Interrailpas wilt gebruiken?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Het was even zoeken maar je moet inderdaad bij bestellen de aanvangsdatum van de papieren pas opgeven. Dat is een duidelijk nadeel ten opzichte van de mobiele pas die je binnen 11 maanden na aanschaf moet activeren.
“Start travelling on your pre-chosen start date and fill in the Travel Diary as you go. You're free to go everywhere the train can take you!”
Bron: Mobile VS paper Pass

Het was even zoeken maar je moet inderdaad bij bestellen de aanvangsdatum van de papieren pas opgeven. Dat is een duidelijk nadeel ten opzichte van de mobiele pas die je binnen 11 maanden na aanschaf moet activeren.
“Start travelling on your pre-chosen start date and fill in the Travel Diary as you go. You're free to go everywhere the train can take you!”
Bron: Mobile VS paper Pass

Bedankt voor het antwoord en de link. Dat is inderdaad wel een vrij groot nadeel van een papieren pas, omdat je dan minder flexibel bent en nu al een maand moet kiezen, al kun je het nog wel veranderen tegen een ‘exchange fee’ van 15 euro zo begrijp ik uit de informatie op die pagina. Nogmaals bedankt voor de informatie, lijkt me duidelijk.

During checkout, you have to set a start date for your Interrail trip. You need to be sure on what date you'll start travelling. After setting your start date, it's only possible to change it by exchanging your Pass (€15 exchange fee).

Neem altijd een mobiele pas. Het is deksels handig en flexibel. Het werkt ook goed. Papier heeft alleen maar nadelen.

Reageer