technische fout | NS Community
beantwoord

technische fout

  • 14 March 2022
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

Door een technische fout heb ik een jeugdticket ontvangen voor de thalys. Ondanks het ingeven van mijn correcte geboortedatum, waaruit blijkt dat ik niet in aanmerking kom voor het jeugdtarief. Door het jeugdticket heb ik op de heenreis het reguliere tarief, en op de terugreis 10 euro korting ontvangen tov het volwassen tarief van mijn vriends’ kaartjes. Nu ik het ticket wil laten wijzigen, zodat ik op beide tickets het reguliere tarief betaal, wordt mij verteld dat dit alleen kan middels een bijbetaling van 200 euro. Let wel, de retourreis kostte voor mijn vriend en ik in totaal 150 euro. Meer dan een verdubbeling van de prijs! Ronduit schandalig, allemaal vanwege een niet correct werkend systeem. Verwacht zo snel mogelijk een passende oplossing 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 14 March 2022, 17:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
  1. Heb je de heenreis en terugreis tegelijk geboekt, dus als een retour? Zo ja, dan zou dat duidelijk op een bug wijzen, want je moet je geboortedatum dan maar 1 keer aangeven.
  2. Klopt je geboortedatum als je in je bestelling kijkt?

Hi, yes, ik heb beide reizen in een keer geboekt, inderdaad een retour. Ook voor mijn vriend. De geboortedatum klopt ook in de bestelling. 

Reputatie 7
Badge +1

Hi, yes, ik heb beide reizen in een keer geboekt, inderdaad een retour. Ook voor mijn vriend. De geboortedatum klopt ook in de bestelling. 

Je weet ook zeker dat je bij het begin van de boeking voor jullie allebei "Volwassene” hebt geselecteerd? Want op basis daarvan wordt het tarief gekozen:

Zo ja, dan zou ik zelf niks annuleren of opnieuw bestellen.

Wie/welke NS-afdeling beweerde dat het corrigeren van deze fout van NS 200 euro zou moeten kosten?

Ik zou contact opnemen met de NSI-klantenservice, daarbij duidelijk aangeven:

  • Je hebt 1 retourboeking gedaan voor 2 personen, waarbij je dus maar 1 keer je leeftijd opgeeft (bij het begin van de boeking) en aan het einde ook maar 1 keer je geboortedatum.
  • Als daar dan 2 verschillende tarieven uitrollen voor heen- en terugreis (jongerentarief + volwassenentarief), dan is het zeer waarschijnlijk dat het probleem aan de NS-kant ligt.
  • Je hebt graag een ticket dat klopt, dus betaal je graag het verschil bij t.o.v. het ticket van je vriend (dat tarief had immers ook voor jou geboekt moeten worden).
  • Je geeft NS nu de kans om dit te corrigeren.

Als ze niet willen of alleen tegen betaling van meer dan 10 euro, vraag dan waarom je zou moeten betalen voor een fout van NS. Als ze beweren dat het je eigen fout is, vraag dan om bewijs daarvoor.

Helpt dat allemaal niet, dan kun je een klacht indienen bij de OV Ombudsman en/of de Geschillencommissie OV.

Heel veel dank rvdborgt! 

@NS Community De klacht is inmiddels ook ingediend bij de Ombudsman. Ik hoor graag of jullie vragen hebben of willen bellen over bovenstaande. 

Reageer