beantwoord

Thalys op Schiphol

  • 2 March 2022
  • 4 reacties
  • 833 Bekeken

Elke keer als ik aankom uit Parijs moet ik als een dolle met een zware koffer de trap oplopen om in te checken bij NS. En dan supersnel weer terug naar hetzelfde perron om proberen mijn aansluitende trein te halen. Waarom heeft de NS op Schiphol niet dezelfde service van een incheckpaaltje op het perron 5/6 als in Amsterdam en Rotterdam? Het kan dus wel. Zie afbeelding.

 

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 March 2022, 11:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Wat voor abonnement heb je dan bij NS? Regel 1 voor internationale reizen is immers: nergens in- of uitchecken, ook niet voor aansluitende binnenlandse treinen. Hierop zijn maar weinig uitzonderingen. De tekst op dat paaltje is zwaar misleidend. Dat is meermaals aan NS gemeld maar die wil dat niet veranderen.

Alhoewel paaltjes op de perrons uiteraard handiger zouden zijn, is in/uitchecken voor jou dus misschien helemaal niet nodig.

Hallo 038-Fred en welkom bij de NS Community,

 

Het is inderdaad mogelijk om een kaartje tot je eindstation in Nederland te kopen. Als je een abonnement voor in Nederland hebt dan kan je dat aangeven en hoef je niets extra's voor het stuk in Nederland te betalen. Zodoende hoef je niet in- en uit te checken in Nederland.

Reputatie 7
Badge +1

MAAR voor reizen met die TLs komt er dan wel de normale prijs bovenop vanaf S´hol-er is geen sprake van voordeliger doorgaand tarief.

Reputatie 7
Badge +1

MAAR voor reizen met die TLs komt er dan wel de normale prijs bovenop vanaf S´hol-er is geen sprake van voordeliger doorgaand tarief.

TLs = Thalys? Liever geen nieuwe afkortingen verzinnen.

Er is wel degelijk een voordeliger tarief, nl. een aansluitend ticket op Thalys/Eurostar van 9 euro (2e klas, prijs in 1e klas weet ik niet meer). Als je bij NSI de hele reis in 1 keer boekt, dan krijg je automatisch dat tarief, tenzij een gewoon aansluitend kaartje (evt. met korting) goedkoper is. Bovendien geldt er voor internationale tickets geen middagspits, dus als een abonnement hebt en je met inchecken vol tarief zou betalen, dan kan een doorgaande boeking via NSI goedkoper zijn omdat je dan korting of vrij reizen kunt gebruiken.

Reageer