Thalys stop op 26 augustus niet in Rotterdam? | NS Community
beantwoord

Thalys stop op 26 augustus niet in Rotterdam?

  • 25 August 2022
  • 12 reacties
  • 334 Bekeken

Morgenochtend ga ik met de Thalys van Rotterdam naar Parijs (en daarna verder). Vanwege de staking moet ik op een ingewikkelde manier, hulp van anderen en extra kosten in Rotterdam komen. Zojuist lees ik ergens op in een hoekje van een NS site dat de staking ook gevolgen heeft voor internationaal treinverkeer en dat de Thalys  van Amsterdam naar Parijs niet stopt in Rotterdam. Ik zie dat elders in de berichtgeving over internationaal gezien niet terug… Dus wat te doen? Opstappen in Amsterdam? (kan dat?) of Brussel? De extra kosten, en moeite van anderen moeten we maar op de koop toenemen zeker?

 

Verder zie ik in mijn boeking dat “dit deel van de reis vervalt” welk deel slaat dat op dat is niet duidelijk. Ik wordt verzocht 030 2300023 te bellen. Dat is waar ik 35 minuten geleden aan begonnen ben…

icon

Beste antwoord door Tomas NS 25 August 2022, 19:42

Bekijk origineel

12 reacties

Hoi Jacquez, welkom bij de NS Community.

De laatste informatie die ik hierover heb gekregen (welke ook te vinden is op de website van Thalys) is dat Thalys volgens dienstregeling rijdt. De enige kanttekening daarbij is dat het overige treinverkeer van, naar en via Rotterdam Centraal zeer sterk ontregeld gaat zijn.

Ik wens je in ieder geval alvast een goede reis toe.

Reputatie 7
Badge +3

Internationale treinen stoppen inderdaad niet in Rotterdam op 26-8 vanwege de staking. Bron:app-melding NS

Je zou kunnen opstappen in Amsterdam of een ander station wat niet in Zuid Holland ligt. De stakingsregeling geldt dus je mag €25 aan alternatief vervoer declareren. Bewaar wel de bonnen.

dank voor jullie reacties, gek dat er niet een eensluidend verhaal van NS en Thalys is. Het maakt voor mij veel uit of ik in Amsterdam op stap. En vraag mij af of ik met een kaartje dat Rotterdam als vertrekstation heeft wel in de Thalys kom...

Reputatie 7
Badge +3

dank voor jullie reacties, gek dat er niet een eensluidend verhaal van NS en Thalys is. Het maakt voor mij veel uit of ik in Amsterdam op stap. En vraag mij af of ik met een kaartje dat Rotterdam als vertrekstation heeft wel in de Thalys kom...

Ik zou gewoon met het kaartje instappen in Amsterdam. Jij kunt er niets aan doen dat er niet in Rotterdam gestopt wordt. Voor de zekerheid kun je nog contact opnemen met Klantenservice Thalys.

Ik heb dit nogmaals gecontroleerd, Thalys rijdt gewoon en stopt ook in Rotterdam.

De website van NS International vermeldt dit hierThalys en Eurostar rijden volgens dienstregeling en stoppen op Rotterdam Centraal.

 

Wel kun je Rotterdam Centraal alleen op eigen gelegenheid bereiken. Instappen in Amsterdam is niet mogelijk met een ticket met vertrekstation Rotterdam.

Waar heb je precies gevonden dat Thalys niet zou stoppen in Rotterdam?

Badge +3

Waar heb je precies gevonden dat Thalys niet zou stoppen in Rotterdam?

De NS app zegt in het stakingsbericht dat hij niet stopt in Rotterdam. Kan het even niet controleren want…

 

Hm, ik zie daar inderdaad staan dat de treinen tussen Amsterdam en Brussel onregelmatig rijden.

Ik kan melden dat dat gaat om de Intercity Brussel, maar ik snap nu de verwarring. Ik kaart dit intern aan. Bedankt voor het verduidelijken.

 

Voor Jacquez geldt dat hij zijn reis met Thalys gewoon kan maken.

Reputatie 7
Badge +2

Waar heb je precies gevonden dat Thalys niet zou stoppen in Rotterdam?

Dat Thalys (en Eurostar en IC Brussel) niet in Rotterdam zouden stoppen stond in de alert die de NS-app vanavond uitstuurde. Ik zie echter dat het inmiddels ook uit de mededeling in de app verwijderd is, dus vermoedelijk is dat een foutje geweest.

Badge +3

Dat Thalys (en Eurostar en IC Brussel) niet in Rotterdam zouden stoppen stond in de alert die de NS-app vanavond uitstuurde.

Ik kreeg die alert ook (twee keer maar dat komt omdat ik zowel de NS als Beta app heb). Zag dat sommigen die meldingen alweer vele keren binnen kregen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Waar heb je precies gevonden dat Thalys niet zou stoppen in Rotterdam?

De NS app zegt in het stakingsbericht dat hij niet stopt in Rotterdam. Kan het even niet controleren want…

 

Toen ik alert had gelezen en daarna hier wilde posten, kreeg ik dezelfde pagina als hierboven te zien.

Ik ben blij dat dit deel in ieder geval meevalt en het bericht dat de Thalys niet in Rotterdam stopt voorbarig was. Ik had het bericht ergens gelezen in een hoekje van de NS site maar vind het niet meer terug. Dank voor de reacties. Ik probeer met een gerust hart op reis te gaan. 

Reputatie 7
Badge +3

 

Reageer