Vrijdag gereisd vanaf brussel met Thalys ( ook daar ticket geboekt). Na 1600 was er een stremming tussen Parijs en brussel waardoor vertragingen torenhoog opliepen ( meer dan 2,5 uur). Ik zou normaliter om 19.44 in Amsterdam zijn waarna ik nog 1,5 in NL moet reizen om thuis te komen. Uiteindelijk met reguliere IC vanuit Brussel gereisd op aanraden van Thalys medewerker op perron. Ik vroeg me af als ik wel op mijn geboekte Thalys had gewacht, was ik nooit meer thuisgekomen. Ik begrijp dat NS dan geen thuisbrengplicht heeft maar wat is het alternatief? Er waren inmiddels al drie treinen zwaar vertraagd dus dat zijn een paar honderd mensen. Overigens kreeg ik nog een preek van de conducteur in de andere trein dat het eigenlijk niet mocht met een Thalys kaart. Aangegeven dat dit op het perron werd geadviseerd maar daar had hij niets mee te maken. Ik had een kopje koffie passender gevonden na alle stress maar enfin.
beantwoord
thuisbrengplicht thalys?
Beste antwoord door Thom
Als u uw reis bij NSInternational heeft geboekt, zou ik daar contact mee opnemen. Thalys geeft overigens vaak wel compensatie, soms in de vorm van een voucher ter waarde van de reis. Bedenk dat Thalys niet aan alle regels van NS gebonden is. Het is soms wat rommelig en wisselend. U heeft niets te verliezen door even contact op te nemen.
Ik ben zelf ooit na grote vertraging van de toenmalige TEE vanuit Parijs met een taxi van Rotterdam naar Groningen gebracht, het was toen duidelijker geregeld, ;-)
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.