Skip to main content
Antwoord

Ticket in wallet onderdrukt NFC?

• May 14, 2025
  • 8 reacties
  • 298 Bekeken

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1

Eurostar adviseert, als alternatief voor NFC uitschakelen, om je Eurostar-ticket op je telefoon in je Google/Apple wallet te stoppen, dit om zonder extra betaling van €20 door de Nederlandse poortjes te komen:

https://help.eurostar.com/faq/nl-nl/vraag/Vertrek-en-aankomst-in-station-Amsterdam-Centraal

Maar dat onderdrukt toch NFC niet? Of heb ik het mis?

Beste antwoord door Robert B

Als je een QR code ticket hebt dat niet in de NS (International) app staat zal bij een poortje/paaltje de Wallet openen, tenzij je NFC uitgeschakeld hebt.

Bij Android is dat simpel genoeg, maar bij Apple iOS kan dat niet, zelfs niet in vliegtuigstand. Daarom dus het ticket in de Wallet zetten (indien mogelijk) en van daaruit scannen.

Zie dit (lange) topic van oktober 2018 

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 15, 2025

Ik zie niets over NFC uitschakelen, alleen dat je dit ticket moet toevoegen aan Google Wallet/Apple Pay en deze als voorkeur in te stellen. Dat werkt wel.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 15, 2025

Dat uitschakelen van NFC zal neerkomen op: "Je kunt ook de optie contactloos betalen uitschakelen op je smartphone" 

Ik weet iig dat (logisch natuurlijk) een pinautomaat dan niks meer doet als je je telefoon er tegenaan houdt.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Koploper**
  • May 15, 2025

Ik zie niets over NFC uitschakelen, alleen dat je dit ticket moet toevoegen aan Google Wallet/Apple Pay en deze als voorkeur in te stellen. Dat werkt wel.

Eurostar schrijft niks over voorkeur instellen voor je Wallet. Maar dat voorkomt dan wel dat je contactloos incheckt?

Julian
  • May 15, 2025

Betalingen via NFC is een functie van de wallet. Als je dus het ticket aan de wallet toevoegt, wordt die dus 'gebruikt' in plaats van de betaalpas.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • May 15, 2025

Eurostar schrijft niks over voorkeur instellen voor je Wallet. Maar dat voorkomt dan wel dat je contactloos incheckt?

Dat zou wel moeten ja, maar nog makkelijker is om gewoon google wallet te openen en de ticket te selecteren en dan gebruiken bij het poortje.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Koploper**
  • May 15, 2025

Betalingen via NFC is een functie van de wallet. Als je dus het ticket aan de wallet toevoegt, wordt die dus 'gebruikt' in plaats van de betaalpas.

Dat heeft bij minstens 1 persoon niet gewerkt.

Sommige (Britse?) banken lijken ook de nlov-code niet te hebben of te verbergen voor hun klanten.

Julian
  • May 15, 2025

Ik kan die post verder niet zien, dus ik weet niet wat daar dan mis is gegaan. Ik heb deze optie zelf anderhalf jaar geleden gebruikt en bij mij werkte het als verwacht.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 15, 2025

Als je een QR code ticket hebt dat niet in de NS (International) app staat zal bij een poortje/paaltje de Wallet openen, tenzij je NFC uitgeschakeld hebt.

Bij Android is dat simpel genoeg, maar bij Apple iOS kan dat niet, zelfs niet in vliegtuigstand. Daarom dus het ticket in de Wallet zetten (indien mogelijk) en van daaruit scannen.

Zie dit (lange) topic van oktober 2018