Skip to main content
Antwoord

trein antwerpen 22 en 23 februari

• February 21, 2025
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik het mogelijk om dit weekend met de trein in Antwerpen te komen vanuit tilburg en ook weer terug? Dank u wel

Beste antwoord door rvdborgt

De Eurocity Direct rijdt niet, de EuroCity wel, maar minder. Hoeveel minder, daarover verschillen de bronnen nog van mening. Minstens 4 treinparen vallen uit (de 9227 vertrekt overigens om 9:44, niet om 10:44 uit Brussel-Zuid), maar de binnenlandse NMBS-planner laat in ieder geval morgen nog 4 andere EC-treinparen uitvallen, waardoor maar de helft van de EC's zou rijden, zeer ongelijk over de dag verdeeld. 23/2 heb ik nog niet bekeken.

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • February 21, 2025

https://www.nsinternational.com/nl/actuele-reisinformatie/DiuUhfCFhqTnH3kbEVOMB

Er rijden geen EuroCity treinen volgens de bron hierboven, maar tegelijkertijd wordt er ook weer aangegevn dat er wel EuroCity treinen rijden…

In de reisplanner van NS en NS international zie ik wel degelijk wat treinen rijden. Het lijkt mij dus mogelijk, maar ik zou wel rekening houden met uitval.

Desnoods kunt u ook nog via Roosendaal reizen, al duurt dat wel een tikkeltje langer. Houd in ieder geval de reisplanner in de gaten.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • Antwoord
  • February 21, 2025

De Eurocity Direct rijdt niet, de EuroCity wel, maar minder. Hoeveel minder, daarover verschillen de bronnen nog van mening. Minstens 4 treinparen vallen uit (de 9227 vertrekt overigens om 9:44, niet om 10:44 uit Brussel-Zuid), maar de binnenlandse NMBS-planner laat in ieder geval morgen nog 4 andere EC-treinparen uitvallen, waardoor maar de helft van de EC's zou rijden, zeer ongelijk over de dag verdeeld. 23/2 heb ik nog niet bekeken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 21, 2025

Goedemorgen, 

Ik het mogelijk om dit weekend met de trein in Antwerpen te komen vanuit tilburg en ook weer terug? Dank u wel

Vanaf Tilburg gaat er ook een rechtstreekse bus naar Turnhout. U zou dan daar vandaan naar Antwerpen kunnen gaan. Ik snap dat u liever met de trein reist maar misschien  is dit ook wel een optie. Er gaan volgens mij ook snelbussen vanaf Turnhout naar Antwerpen. Bus is heel goedkoop want een uurkaartje kost € 2,50 en als je een tienrittenabonnement neemt zelfs maar € 1,70.