Ik heb een ns internationaal ticket voor Rotterdam naar Antwerpen Berchem. Ik heb echter op Utrecht Centraal ingecheckt en uitgecheckt in Breda in plaats van Rotterdam. Dit gebeurde op 4 okt 2024
kan ik het teveel betaalde terug krijgen a.u.b.
vriendelijke groet Henriette Bossers
Bladzijde 1 / 1
Deze community is voor reizigers om elkaar te helpen. Voor geld terug moet u bij de klantenservice zijn die helaas alleen via telefoon, social media, en de chatfunctie op ns.nl en per post bereikbaar is.
Welkom bij de NS Community!
Een reis van Utrecht naar Breda (en daar op de internationale trein stappen) zul je gewoon moeten betalen.
Als je daardoor het deel Rotterdam - Breda op je internationale ticket teveel betaald hebt krijg je daar geen vergoeding voor.
Als je in Rotterdam vergeten was uit te checken (dus dat maar in Breda gedaan hebt) denk ik dat je ook pech hebt. Dan had je beter in Breda niet kunnen uitchecken en een ‘uitcheck gemist’ voor Utrecht - Rotterdam kunnen claimen. Maar die uitcheck heb je nu, dus wordt het lastig.
Zou het, @Robert B ? Met een geldige in en uit check op een persoonlijke ov-chipkaart en een e-ticket (ook op naam) voor een overlappende reis, kun je aantonen dat je dubbel hebt betaald en en niet dubbel hebt kunnen reizen, toch? Dan zou wat coulance vanuit NS me hier niet verbazen en ook wel netjes lijken.
De volgende keer beter een doorgaand ticket kopen voor de hele reis. Dan hoef je nergens in of uit te checken. Is meestal goedkoper ook.
Zou het, @Robert B ? Met een geldige in en uit check op een persoonlijke ov-chipkaart en een e-ticket (ook op naam) voor een overlappende reis, kun je aantonen dat je dubbel hebt betaald en en niet dubbel hebt kunnen reizen, toch? Dan zou wat coulance vanuit NS me hier niet verbazen en ook wel netjes lijken.
Er is geen overlap, want vanuit Utrecht naar Antwerpen is via Den Bosch en Breda 37 minuten sneller dan via Rotterdam, dus op zich een logische keuze om dat te doen.
Dan zou je eigenlijk bij NS International moeten zijn omdat je feitelijk niet Rotterdam - Antwerpen maar alleen Breda - Antwerpen gereisd hebt, en daar beginnen ze niet aan.
Het zou de NS sieren om je het verschil tussen Utrecht - Breda en Utrecht - Rotterdam te vergoeden, dat gaat dan om € 6,50 (voltarief).
Als je niet in Breda uitgecheckt had zou je een gemiste uitcheck in Rotterdam kunnen claimen, met hetzelfde resultaat maar dan wel 100% kans op succes.
Voor de rest wat @rvdborgt zegt, met een internationaal ticket vanuit Utrecht had je het probleem niet gehad.
Alleen mag je dan volgens mijn niet via Den Bosch reizen als er via Rotterdam op je ticket staat, ook al geeft de reisplanner die (snellere maar extra overstap) adviezen natuurlijk ook.
Er is geen overlap, want vanuit Utrecht naar Antwerpen is via Den Bosch en Breda 27 minuten sneller dan via Rotterdam, dus op zich een logische keuze om dat te doen.
Ik weet niet waar je dat ziet, maar Utrecht-Antwerpen op 4/10 was 1:58 via Rotterdam en 2:07 via Den Bosch.
Ik weet niet waar je dat ziet, maar Utrecht-Antwerpen op 4/10 was 1:58 via Rotterdam en 2:07 via Den Bosch.
Keek gisteren (eind van de middag) in de reisplanner en de adviezen via Rotterdam waren 2:41, vond het al een groot verschil.
Vandaag ook maar ik zie het al, Woerden - Gouda ligt eruit dus de adviezen met 1 overstap in Rotterdam zijn met de 3700 via Schiphol - Leiden - Den Haag.
Via Amsterdam Zuid en de ICd die daar vertrekt 2:14 en met de sprinter via Leiden 2:13
Wel handig dat je gewoon bij NS kunt plannen, voorheen werd je doorverwezen naar International.
Keek gisteren (eind van de middag) in de reisplanner en de adviezen via Rotterdam waren 2:41, vond het al een groot verschil.
Vandaag ook maar ik zie het al, Woerden - Gouda ligt eruit dus de adviezen met 1 overstap in Rotterdam zijn met de 3700 via Schiphol. Via Amsterdam Zuid en de ICd die daar vertrekt 2:14 en via Leiden 2:13
De reis was op 4/10 dus je zoekt beter op die datum.
Wel handig dat je gewoon bij NS kunt plannen, voorheen werd je doorverwezen naar International.
Dat is zeer recent. Een week ofzo geleden werd ik nog steeds doorverwezen.
De reis was op 4/10 dus je zoekt beter op die datum.
Haha ja, mijn fout Vraag me wel af of je dit weekend met een internationaal ticket dan via Den Bosch zou mogen (tot wel 37 minuten sneller)
Utrecht - Rotterdam mag natuurlijk gewoon wel via elke zinnige route (via Amsterdam Zuid met toeslagvrij ICd of Leiden).
Haha ja, mijn fout Vraag me wel af of je dit weekend met een internationaal ticket dan via Den Bosch zou mogen (tot wel 37 minuten sneller)
Dat mag zeker, iedere zinnige route is toegestaan.
Dat mag zeker, iedere zinnige route is toegestaan.
En als Woerden - Gouda er uit ligt mag je gewoon via Den Bosch en in Breda instappen.
Pech dan dat er op je ticket Rotterdam staat (en je sowieso zelf maar vanuit Utrecht naar Breda of Rotterdam zou moeten reizen)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.