De binnenlandse NS-app is eigenlijk niet geschikt voor die grensoverschrijdende stoptreinen en heeft daarvan geen vertreksporen. Blijkbaar default de planner dan naar spoor 1, want dat doet ‘ie op werkelijk elk grensoverschrijdend stoptreintje naar Nederland.
Op zich opmerkelijk, want als je dan vervolgens vanuit de planner doorklikt naar de actuele vertrektijden van dat buitenlandse station dan staat er gewoon geen bekend vertrekspoor bij de betreffende trein (maar wel bij de overige treinen trouwens).
Vreemd genoeg gaat dat dan ook weer alleen fout als je voor vandaag plant, want voor morgen geeft ‘ie gewoon geen vertrekspoor weer.
Och ja, dat speelt al jaren. De informatie zou beschikbaar moeten zijn, aldus NS. In werkelijkheid klopt het veelal niet helaas.
NS schrijft:
NS reisplanners tonen (inmiddels) wel de juiste spoorinformatie omdat deze data ten behoeve van de internationale reisplanner vanuit de historie van Euro Eva/EFZ (plan) en Railteam (actueel) worden betrokken en NS Reisplanner ook over deze data kan beschikken.
Och ja, dat speelt al jaren. De informatie zou beschikbaar moeten zijn, aldus NS. In werkelijkheid klopt het veelal niet helaas.
NS International zegt wel spoor 3.
NS Internationaal komt uit een compleet ander systeem.
@Daniel
Blijkbaar default de planner dan naar spoor 1, want dat doet ‘ie op werkelijk elk grensoverschrijdend stoptreintje naar Nederland.
Eerder nog, in DONNA plant men spoor 1. Iets waar ProRail graag van af wil, internationale stops in DONNA.
Dus overal gaat het goed, behalve de NS-app (nationaal)? Ik zet de feedback sowieso even door. Mooi als dat gelijk getrokken kan worden.
Ik zet in op: NS haalt adviezen tegenwoordig bij RIG vandaan, en RIG luistert enkel naar de reguliere datasets. Dus geeft spoor 1 want dat rolt zo uit patroonritten.
Dan moet men dus RIG zover krijgen om naar buitenlandse data te gaan luisteren. Als men dat voor elkaar krijgt, breng ik taart naar Mlab.