beantwoord

vertraging met Thalys

  • 26 January 2023
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Op 29 juli 2022 heb ik vertraging gehad met de Thalys. Wij hebben meer dan 12 uur vastgestaan op het station in Parijs. Ik heb op 30 juli een verzoek tot vergoeding ingediend en daar tot op heden nog niets van gehoord. Ik begrijp dat jullie het druk hebben, er is immers regelmatig vertraging, maar ik vind dit nu buitensporig lang duren. Graag verneem ik meer van jullie.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 26 January 2023, 18:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens en je hier niet verder helpen. Je zult contact op moeten nemen met degene bij wie je het verzoek hebt ingediend.

Hallo BonnievdAkker en welkom bij de NS Community,

 

Spijtig dat je nog steeds geen reactie hebt ontvangen. Ik kan helaas geen indicatie geven, maar als je destijds een bevestiging hebt ontvangen dat de claim is ingediend dan zal je vroeg of laat een antwoord van ons krijgen.

Reputatie 5

NS, dan wel Thalys, zijn verplicht binnen een maand op je claim te reageren (Rail passenger rights - Your Europe (europa.eu)). Dat dit niet altijd (vaak) niet wordt gehaald is tot daar aan toe. Maar @Erryt NS, dat een claim na bijna zes maanden onbeantwoord blijft valt niet uit te leggen (zeker niet met ‘vroeg of laat zal je een antwoord van ons krijgen’).

Ik zou een melding maken bij het OV klachtenloket, zij kunnen NS manen om sneller te reageren Openbaar Vervoer - Klachtenloket Openbaarvervoer (klachtenloket-openbaarvervoer.nl)

Reputatie 3

NS, dan wel Thalys, zijn verplicht binnen een maand op je claim te reageren (Rail passenger rights - Your Europe (europa.eu)). Dat dit niet altijd (vaak) niet wordt gehaald is tot daar aan toe. Maar @Erryt NS, dat een claim na bijna zes maanden onbeantwoord blijft valt niet uit te leggen (zeker niet met ‘vroeg of laat zal je een antwoord van ons krijgen’).

Ik zou een melding maken bij het OV klachtenloket, zij kunnen NS manen om sneller te reageren Openbaar Vervoer - Klachtenloket Openbaarvervoer (klachtenloket-openbaarvervoer.nl)

Het is nu natuurlijk al gewoon veel te laat. Klachtenloket had ik nog niet gevonden. Goede aanvulling. 

Reageer