beantwoord

Werkzaamheden op het spoor? (IC Brussel)

  • 25 March 2023
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 31 reacties

Dag allemaal, 

Uit de werkzaamheden vermeld in de app lijk ik maar niet te kunnen afleiden wat hier de verklaring voor is. De afgelopen weekenden moet ik elke keer 3 keer overstappen, voor een route waarbij ik normaal enkel in Leiden en Rotterdam moet overstappen. Heeft iemand het antwoord toevallig? Dat weet ik waar ik me op moet voorbereiden 😅

Bedankt! 

(Ik kan tegenwoordig ook niet meer het eindstation per trein terugvinden, als ik doorklik op de route, in de app, beetje irritant ns)

 

icon

Beste antwoord door Bemined 26 March 2023, 09:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Als ik de 1135 voor morgen opzoek, is daar de geplande aankomsttijd in Rotterdam 10:12, dus na het vertrek van de 9224. Daarom krijg je een overstap in Breda. 

Wanneer was de laatste keer dat de overstap normaal was? En ging het dan om exact dezelfde trein op een zondag? Want op zondagochtend is de dienstregeling zo te zien niet gewijzigd. Op zaterdag en zondagmiddag wel, vorig jaar reed er nog een extra intercity en had je inderdaad alleen een overstap op Leiden en Rotterdam. Maar vanwege personeelstekort is die intercity eind vorig jaar geschrapt.

Reputatie 2

Wanneer was de laatste keer dat de overstap normaal was? En ging het dan om exact dezelfde trein op een zondag? Want op zondagochtend is de dienstregeling zo te zien niet gewijzigd. Op zaterdag en zondagmiddag wel, vorig jaar reed er nog een extra intercity en had je inderdaad alleen een overstap op Leiden en Rotterdam. Maar vanwege personeelstekort is die intercity eind vorig jaar geschrapt.

Ah nee hé, dat kan inderdaad zo zijn. Heb in januari en februari niet meer zo veel de trein genomen. Vond nog een oude boeking van vorig jaar terug. Dit was mijn ‘vaste’ route. Dus geen kans dat hij nog terugkomt? :( 

 

Trein 3751 behoort inderdaad tot de treinserie die dit jaar is geschrapt. Vooralsnog is dit tijdelijk en zou deze volgend jaar terug moeten keren, maar onder voorbehoud dat er voldoende nieuwe conducteurs zijn. Maar op zondagochtend reed deze trein niet, dus als je de vroege IC Brussel wilt pakken heb je sowieso een extra overstap.

Reputatie 2

Trein 3751 behoort inderdaad tot de treinserie die dit jaar is geschrapt. Vooralsnog is dit tijdelijk en zou deze volgend jaar terug moeten keren, maar onder voorbehoud dat er voldoende nieuwe conducteurs zijn. Maar op zondagochtend reed deze trein niet, dus als je de vroege IC Brussel wilt pakken heb je sowieso een extra overstap.

Bedankt voor de info! Raadsel opgelost. 

Erg jammer, met een weekendabonnement zit ik dus op vrijdagavond na half 7, omgekeerde route, met hetzelfde probleem. De tijd blijft dan wel hetzelfde, maar 3 x 5 minuten overstaptijd, dat wordt weer rennen.. 

Reageer