Skip to main content
beantwoord

Wie is het hoofd van NS international?

Niet normaal. Elke dag komen er nog d*mmere mensen aan het werk. Dit is toch niet normaal. 

“Ik zal het dOorGeVen” Dan krijg ik wel mijn nieuwe tickets dus of niet?? Heel  irritant 

Beste antwoord door Floor NS

Hi Türkische_Bahn! Vervelend dat je je (nog) niet geholpen voelt. 

Ik zie dat er door de chatbot/collega steeds informatie uitgevraagd wordt, maar je dat niet beantwoord. Wellicht zit daar de kink in de kabel. Het advies om even telefonisch contact met de afdeling NS International op te nemen is dan ook geen slecht advies als je vragen hebt over een gekocht e-ticket. Op dit moment zie ik enkel dat je illustreert dat je een nieuwe route van jouw reis niet op de website terug kunt vinden. Zou je misschien kunnen toelichten wat er aan de hand is? Dan kunnen we met je meedenken.  

Bekijk origineel

17 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4153 reacties
  • 31 maart 2025

Heel herkenbaar. Kort geleden ook de chat gebruikt en dat is best wel een uitdaging met antwoorden als ik snap het niet. Maar u heeft een ticket bij ze gekocht en dat ging niet naar tevredenheid? 

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2738 reacties
  • 31 maart 2025

Voor wat voor reis is dit?

Als er een wijziging voor een reis met dagtreinen naar of via Duitsland is, dan heb je in het algemeen geen nieuwe tickets nodig, hoogstens nieuwe reserveringen.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 280 reacties
  • Antwoord
  • 31 maart 2025

Ik zie dat er door de chatbot/collega steeds informatie uitgevraagd wordt, maar je dat niet beantwoord. Wellicht zit daar de kink in de kabel. Het advies om even telefonisch contact met de afdeling NS International op te nemen is dan ook geen slecht advies als je vragen hebt over een gekocht e-ticket. Op dit moment zie ik enkel dat je illustreert dat je een nieuwe route van jouw reis niet op de website terug kunt vinden. Zou je misschien kunnen toelichten wat er aan de hand is? Dan kunnen we met je meedenken.  

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2711 reacties
  • 31 maart 2025

"Zeg je dit op basis van racistisch motief?" 🤣

Ik kan ook niet veel halen uit de berichten die je hebt gestuurd behalve dat je niet blij bent. Een vraag normaal beantwoorden zou je waarschijnlijk een stukkie verder brengen.

Om antwoord te geven op je vraag, de directrice van NS International is Heike Luiten.

Google is je vriend :)

Floor NS schreef:

De grap is dat  deze berichten  allemaal manueel geschreven zijn… 

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 3654 reacties
  • 1 april 2025
Türkische_Bahn schreef:

Niet normaal. Elke dag komen er nog d*mmere mensen aan het werk. Dit is toch niet normaal. 

“Ik zal het dOorGeVen” Dan krijg ik wel mijn nieuwe tickets dus of niet?? Heel  irritant 

U zou ook kunnen overwegen om heel eenvoudig en duidelijk taalgebruik toe te passen. Wellicht helpt dat een stapje vooruit. Iets als 'ik kreeg bericht dat mijn reis is aangepast. Nu wil ik liever geld terug dan mijn reis maken. Kun je me helpen? Mijn geboekte reis is...'

Tegen zulk vriendelijk en eenvoudig taalgebruik kan geen chatbot of medewerker zeggen 'ik begrijp je niet'...

Keuzereiziger schreef:
Türkische_Bahn schreef:

U zou ook kunnen overwegen om heel eenvoudig en duidelijk taalgebruik toe te passen. Wellicht helpt dat een stapje vooruit. Iets als 'ik kreeg bericht dat mijn reis is aangepast. Nu wil ik liever geld terug dan mijn reis maken. Kun je me helpen? Mijn geboekte reis is...'

Tegen zulk vriendelijk en eenvoudig taalgebruik kan geen chatbot of medewerker zeggen 'ik begrijp je niet'...

Heel goed dat je relativeert. Of de directie leidt  indirect dit personeel gewoon  fatsoenlijk op. Is niet de eerste keer dat ik shit service krijg

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2356 reacties
  • 1 april 2025

Kijk anders eens in de spiegel. Het is ook niet de eerste keer dat je onbegrijpelijk in herhaling blijft vallen en in een eerder topic was je zelfs behoorlijk onbeleefd naar mijn mening. Je formulering doet net als je naam hier vermoeden dat Nederlands niet je moedertaal is, dus de suggestie om het in een andere taal te proberen die de medewerker ook begrijpt, lijkt me behulpzaam bedoeld.

Ik zou ook niet weten wat je bedoelt met de opmerking dat je tickets stabiel zijn gebleven. De meeste tickets brengen een groot deel van hun tijd liggend op een tafel of in een la of in een tas door en zijn daar dan inderdaad vrij stabiel, zou ik zeggen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2711 reacties
  • 1 april 2025
Türkische_Bahn schreef:

Heel goed dat je relativeert. Of de directie leidt  indirect dit personeel gewoon  fatsoenlijk op. Is niet de eerste keer dat ik shit service krijg

Slechte service krijg je als je de medewerkers slecht behandelt. Klantenservicemedewerkers krijgen alleen de basis mee en leren de rest gaandeweg, omdat niet alles in één keer uitgelegd kan worden.

Misschien moet je zelf eens in de klantenservice werken, want de respect voor deze medewerkers is ver te zoeken in jouw topics.

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 1 april 2025

Het feit dat jij meerdere keren zo’n, naar jouw woorden, slechte reactie zou je des te meer redenen geven om bij jezelf te rade te gaan hoe dat toch komt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • 1 april 2025

@Türkische_Bahn Joh, dit soort taal is toch onbegrijpelijk? 

Stabiel, onverwijld nieuwe tickets, juridische consequenties, mitsdien...

Als jij je reis wilt annuleren of omboeken geen probleem toch? En anders klaag ze maar aan inderdaad.

En soms zijn er helemaal geen nieuwe tickets nodig, zie onderstaande reactie van ​@rvdborgt 

Edit: zo te zien ben je zojuist al verbannen door een moderator. En een naam met NS erin mag niet.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2711 reacties
  • 1 april 2025

Verbannen? Ik zie niks, of gaat dit om een tweede account?

Juridische consequenties is opzich nog wel begrijpelijk, maar klinkt niet 'natuurlijk' Nederlands. :^)

Welnu, ik ontraad ten zeerste het gebruik van eloquente en gecompliceerde terminologie binnen een klantenservicecontext. 😛

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16651 reacties
  • 1 april 2025

Er stonden een aantal reacties met nogal behoorlijk grof en kwetsend taalgebruik onder een nieuwe accountnaam. Meneer liet dus even zijn ware aard zien. Die reacties werden onverwijld geëlimineerd. Opgeruimd staat netjes. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • 1 april 2025
Momo schreef:

Er stonden een aantal reacties met nogal behoorlijk grof en kwetsend taalgebruik onder een nieuwe accountnaam. Meneer liet dus even zijn ware aard zien. Die reacties werden onverwijld geëlimineerd. Opgeruimd staat netjes. 

Ja zeg, met risico op eigen leven door ​@Daniël NS 🙄 Pas maar op, ‘ze’ weten je te vinden hoor, ontslag op staande voet ook goed 😄

Gorott schreef:

Verbannen? Ik zie niks, of gaat dit om een tweede account?

En een derde account… *poef* en weg waren ze. Want wij hier op het NS forum tolereren natuurlijk geen negativiteit over NS International 🤣

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2711 reacties
  • 1 april 2025

Nou ja, het zit blijkbaar diep.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • 1 april 2025
Gorott schreef:

Nou ja, het zit blijkbaar diep.

‘Meneer’ TS was het blijkbaar niet eens over de service bij het omboeken of annuleren van internationale tickets (wat soms niet eens nodig is) en wat toen volgde…. en gewist is.

Om te schelden met ziektes en zo kan je op X bij NS International terecht, of bel ze als de NS chatbot (jeNS) het bloed onder je nagels vandaan haalt, of je vraag simpelweg niet kán of weNSt te begrijpen 🤣

Voor het gemak hier de link waar TS moet zijn https://www.nsinternational.com/nl/klantenservice-nsinternational/klacht-indienen (jawel, dat gaat per e-mail maar verwacht geen inhoudelijk antwoord binnen 5 dagen!)

En voor het gemak waren wij hier ook allemaal ‘NS fan’ dus… Nou bedankt hè 🙄

Dus dat ter kennisgeving, maar Als jij dat weet of denkt… dan weet je toch ook wel dat je elke discussie met scheldwoorden bij voorbaat verliest❓😴💤

Cry for help… prima, maar wij gaan of kunnen je echt niet helpen hier. En en veel begrip kweek je ook niet met je taalgebruik/toon in je andere topics en reacties.

Zo werkten forums/community’s nou eenmaal. Op een gegeven moment ben je ‘af’ of laatste kans. Fake accounts worden verwijderd, zelfs al is het je moeder of buurjongen/meisje die het volkomen met je eens is en daar speciaal een account (nee, twee!) voor heeft aangemaakt 😮

Zie alleen de titel van dit topic al (het zou een terechte vraag kunnen zijn, met als gegeven antwoord je moet bij Heike Luiten zijn) maar dat weet Google of LinkedIn ook wel.

Dus nee, bij Lieneke hoef je niet meer aan te kloppen, want dat is Maaike Kranenborg dus tegenwoordig voor NS (en niet International)…  En wie dan ook gaat jouw gewenste omboeking niet beoordelen tenzij terechte ‘juridische consequenties’ spelen en/of Kassa of Radar erbij komen 😅

{1 April /off}… Lach van de dag 😌

Zelfs een simpele wijziging van een binnenlands e-ticket kan niet (onze vlucht vanaf Schiphol of  Eindhoven Airport of het concert ergens gaat niet door, andere datum is X dus graag omboeken).

Laatste link https://support.nsinternational.com/app/webflow/vraag dus als het over een boeking gaat 030-2300023 (tussen 7.00 en 23.00 uur).

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4153 reacties
  • 2 april 2025

Een persoon die onder meerdere accounts aan het trollen is. Weet niet of de andere accounts ook verwijderd zijn.

Reageer