Afstand in reishistorie | NS Community
beantwoord

Afstand in reishistorie


Reputatie 3

In de details van de reishistorie wordt de afstand niet meer vermeld. Kan dit hersteld worden?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 July 2022, 17:32

Bekijk origineel

11 reacties

Oh! Sinds wanneer merk je dat dit er niet meer is?

Reputatie 3

In maart werkte het nog.

Reputatie 4

Bij treinposities.nl staat het in de reisplanner wel vermeld!

Ik moet bekennen dat ik dit bij de reishistorie in Mijn NS ook nog nooit heb gezien. We werken sowieso ook niet met kilometers, maar maar met tariefeenheden om een afstand te bepalen. Je hebt niet toevallig een screenshot waarop dit te zien is?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb al een tijdje niet gereisd, maar kan me wel herinneren dat voorheen het aantal tariefeenheiden in de reishistorie erbij stond.

Zie bv dit topic, al staat daar bij Tariefeenheden bij aanvang/einde “onbekend”. 

 

Huh, is me nooit opgevallen, alhoewel ik niet heel vaak in mijn Mijn NS kijk. Ik weet niet waarom dit is weggehaald, maar ik zal de wens doorgeven dat je het graag terug zou willen zien.

Reputatie 3

Ik moet bekennen dat ik dit bij de reishistorie in Mijn NS ook nog nooit heb gezien. We werken sowieso ook niet met kilometers, maar maar met tariefeenheden om een afstand te bepalen. Je hebt niet toevallig een screenshot waarop dit te zien is?

Het gaat inderdaad om tariefkilometers. Ik heb geen screenshot, ik heb wel de waarden overgenomen t/m 20 maart.

Reputatie 3

Bij treinposities.nl staat het in de reisplanner wel vermeld!

Ja, maar dan moet ik alle reizen opzoeken en afstanden optellen bij overstappen. Bovendien hangt de afstand van de route af.

Badge +3

Ja, maar dan moet ik alle reizen opzoeken en afstanden optellen bij overstappen. Bovendien hangt de afstand van de route af.

Je kunt het ook doen via https://www.rijdendetreinen.nl/tickets/tariefafstanden

Als je geen vervoerder selecteert krijg je de kortste route. Voor bijv. Nijmegen - Roermond is dat nauurlijk met Arriva (85 TE), maar selecteer je NS dan krijg je de route via Den Bosch (127 TE).

Daar zit trouwens een kleine afwijking in want zou volgens Treinposities en ook de NS planner 43+83=126 TE/km zijn (met bijbehorende prijs).

Voor bijv. Schiphol - Rotterdam krijg je 3 routes (allemaal NS uiteraard), en die zijn allemaal 67 TE want de HSL is administratief ‘langer’ gemaakt.

Bij mijn weten stond er al een tijdje altijd ‘Onbekend’ in de Reishistorie (zie gelinkte topic in de reactie van @Momo), dus dat hebben ze er maar helemaal uit gesloopt?

Reputatie 4

Bij treinposities.nl staat het in de reisplanner wel vermeld!

Ja, maar dan moet ik alle reizen opzoeken en afstanden optellen bij overstappen. Bovendien hangt de afstand van de route af.

Fair point! 

Reputatie 7
Badge +3

Bij mijn weten stond er al een tijdje altijd ‘Onbekend’ in de Reishistorie (zie gelinkte topic in de reactie van @Momo), dus dat hebben ze er maar helemaal uit gesloopt?

Daarom geef ik al aan dat het voor mij al een tijdje geleden is dat ik voor het laatst gereisd heb en daar het aantal TE heb zien staan. Mijn laatste forensenreis was half juni 2019 met Traject Vrij en daarna later dat jaar nog 2 keer een reisje met Flex Dal Voordeel. Mijn waarneming van het aantal TE in de details van de reishistorie komt dus uit die tijd. Geen idee dus hoe lang er al “onbekend” wordt aangegeven. 

Ik kan verder geen screenprintjes vinden waarbij geen “onbekend” staan, wel een recente waar het helemaal uit gesloopt is.

 

Reageer