Al enkele dagen heb ik geen in en uitcheck informatie beschikbaar op mijn ns app. Weet iemand of er sprake van storing. | NS Community
beantwoord

Al enkele dagen heb ik geen in en uitcheck informatie beschikbaar op mijn ns app. Weet iemand of er sprake van storing.


Ik heb geen in en uitcheck informatie op mijn ns app. Is er misschien storing of moet ik iets updaten?

icon

Beste antwoord door Laura NS 23 March 2022, 18:49

Bekijk origineel

21 reacties

Er is sinds vanmorgen een storing met het inzien van de reishistorie. Sorry! We proberen dit uiteraard z.s.m. op te lossen. Advies is om later vanavond of morgen nogmaals te proberen.

Reputatie 7
Badge +1

Er is sinds vanmorgen een storing met het inzien van de reishistorie. Sorry! We proberen dit uiteraard z.s.m. op te lossen. Advies is om later vanavond of morgen nogmaals te proberen.

Het gaat de hele week al niet helemaal lekker met de reishistorie:

Maar inmiddels is bij mij alles weer zichtbaar, en lijkt het weer te functioneren. 🙂

hi, Laura ik ben de vragensteller en ben een senior woonachtig in Amsterdam. Momenteel kan ik alleen reishistorie waarnemen via mijn ns,

en nog steeds niet via de app. Is het misschien een idee om dit soort storingen te vermelden op de homepage van de ns website ? omdat ik 

natuurlijk niet de enige ben die hier hinder van ondervind. En wanneer is het opgelost ! Bij voorbaat dank voor “jouw reactie” ! 

De reishistorie in Mijn NS via de app werkt al bijna een week niet meer. Via de website werkt het inmiddels wel weer.

We hebben helaas nog geen opgelost melding gekregen van deze storing, ik durf niet te zeggen wanneer het volledig opgelost zal zijn.

Ik zal je verzoek doorsturen, maar ik verwacht niet dat dit soort storingen gecommuniceerd zullen gaan worden op de website, helaas.

2 vragen meneer Stijn;

1) Hoe kun je als reiziger c.q. klantdan weten of er sprake is van een serieuse storing in de app en wanneer deze is opgelost als er niets word vermeld op de website van de ns hieromtrent 🙄 ?

2) Waarom word er niet gereageerd op serieuse feedback, en vragen aan de klantenservice via de app 🙄 ?

Hallo ton6789,

 

Deze vragen kunnen wij bij de klantenservice voor je beantwoorden. Er bestaat geen website waar je kan zien of er een storing in de app of website gaande is.

 

Als het goed is krijg je wel een terugkoppeling via de app van de ontwikkelaars, maar dat kan soms even duren. Vragen die voor de klantenservice bedoelt zijn kan je niet via de app stellen, maar gewoon via de klantenservice. Daar helpen we je dan graag verder.

Bijzonder geheimzinnig dat er geen verdere informatie beschikbaar is m.b.t. het verloop van de app storing "geen in en uitcheck gegevens beschikbaar"! Intussen ben ik gestart met het maken van screenshots van mijn verplaatsingen. Ook ben ik gestopt met het geven van feedback t.a.v. verbeterpunten in de app, omdat dit toch niet gewaardeerd wordt. Omdat er schijnbaar nog steeds geen leermomenten zijn bij de ns is het zoals gebruikelijk weer wachten op een belletje naar de media door een reiziger, om erachter te komen wat er aan de hand is.

Groeten aan het management en een fijne dag verder meneer Erryt !

nog steeds geen werkende ns-app.

wat gebeurt er als ik (door drukte in de trein) van klasse wil wisselen, als dat niet met de app gaat en ik zit toch 1e klas?

Frank.

Waar loop je tegenaan bij het wisselen van de klasse in de app? Dit zou gewoon moeten werken.

ja, nu ineens wel

 

Fijn!

Hoi, na een zoektocht kom ik hier uit. De reishistorie en betalingen in mijnNS zijn helemaal leeg. 

Is dit al bekend? en zo ja, is er een verwachtte oplostijd?

Alweer twee dagen kan ik mijn reishistorie niet bekijken ( 9 ,10 juli 2022) op de NS app. en weet dus nog niet welke kosten er gemaakt zijn . Dit gebeurt regelmatig(??)  zijn dit storingen?? En waarom komen die steeds terug? Voor reiziger is het belangrijk om hun reishistorie en gemaakte kosten te kunnen in zien. 

Badge +3

De NS app laat het regelmatig afweten, maar via de Mijn NS website werkt het wel (onder voorbehoud)

Via de website kan je ook niks inzien. Zal wel weer dagen en dagen duren voordat alles weer voor een paar uur intezien is. 

Reputatie 7
Badge +1

De NS app laat het regelmatig afweten, maar via de Mijn NS website werkt het wel (onder voorbehoud)

Er is wel een “behoorlijke” verbetering doorgevoerd op de Mijn NS pagina:

Er wordt nu (eindelijk) een waarschuwing getoond dat er een storing is.

Nu de storingen zelf nog oplossen…

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 3 kaarten in mijn account staan, kaart 1 die 2 maanden geleden verlopen is en nooit met mee met de trein gereisd, wel met bus en op saldo; kaart 2 waarmee ik in 2019 voor het laatst mee heb gereisd met de trein met Flex Dal Voordeel maar kort geleden Flex daarvan stopgezet en verwijderd en kaart 3 een nieuwere kaart (november 2021) met nu Flex Weekend Vrij en waarmee ik afgelopen vrijdag met trein en RET metro heb gereisd. 

Bij kaart 1 en 2 krijg ik bij opvragen reishistorie te zien dat er een storing is en dat er geen transacties bekend zijn, de laatste klopt want met kaart 1 niet mee gereisd met NS en kaart 2 is de laatste reis meer dan 18 maanden geleden en dus verdwenen.

 

Bij kaart 3 krijg ik echter niet de melding dat er een storing is en krijg ik zowaar ook reishistorie te zien. Al staat nog niet alles er, want ik ben begin van de middag eerst met de trein van Leiden naar Rotterdam gegaan, vervolgens de metro naar Zuidplein (Ahoy) en kort na middernacht weer terug, dus eerst metro dan trein naar Leiden. Nu staat nog alleen de terugrit met de metro erin en niet de eerdere heenreis in de middag met trein en metro. 

 

Maar dat kan ook komen doordat het nog niet is verwerkt, wat met NS Flex wel vaker het geval is.

Reputatie 7
Badge +3

Dat de reishistorie nog niet volledig is omdat het met Flex wat langer kan duren voor alles verwerkt is, is me bekend. Al vind ik niet logsich dat een latere reis wel zichtbaar is en een reis uren eerder nog niet.

Maar het ging me er vooral om dat bij de kaart waarmee ik niet gereisd heb wordt aangegeven dat er een storing is bij het tonen van de reisgegevens en bij de kaart waarmee ik wel gereisd heb geen storing is. Misschien maakt het verschil of het kaart met Flex is of niet. Of misschien is het gewoon willekeur. 

Al vind ik niet logsich dat een latere reis wel zichtbaar is en een reis uren eerder nog niet.

Dat deel ik. Ik weet ook niet precies waarom en hoe dat zit.

Maar het ging me er vooral om dat bij de kaart waarmee ik niet gereisd heb wordt aangegeven dat er een storing is bij het tonen van de reisgegevens en bij de kaart waarmee ik wel gereisd heb geen storing is. Misschien maakt het verschil of het kaart met Flex is of niet. Of misschien is het gewoon willekeur. 

Ik heb wel begrepen dat het eraan ligt of het NS Flex of ROS is. Dat ROS reizen nog niet zo lekker gaan, maar NS Flex reizen wel (mits op tijd verwerkt).

Reageer