beantwoord

Bestandsnaam factuur

  • 11 March 2023
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Als ik een factuur download krijg ik een bestandsnaam als mijn gebruikersnaam. Ik raak snel het overzicht kwijt bij meerdere downloads, want ik heb geen idee wat al die letters en cijfers betekenen.Is hier wat handigs voor te bedenken?

icon

Beste antwoord door Sharin 12 March 2023, 01:30

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Na het downloaden kan je het een nieuwe naam geven en opslaan. Maak een map dat je alles van NS / OV bij elkaar opslaat.

Reputatie 6
Badge +2

Als ik een factuur download krijg ik een bestandsnaam als mijn gebruikersnaam. Ik raak snel het overzicht kwijt bij meerdere downloads, want ik heb geen idee wat al die letters en cijfers betekenen.Is hier wat handigs voor te bedenken?

De naam is inderdaad belachelijk cryptisch. Vooral een jaartal en maandnummer (in die volgorde, zodat alfabetisch sorteren meteen chronologisch is) achter het woord ‘factuur’ zou handig zijn, zodat de reiziger dit niet zelf hoeft in te typen bij het opslaan.

Reputatie 1

Ik zou je een tip geven:

 

Toen ik vroeger nog in de zorg werkte moest ik het bijvoorbeeld van een notulen anders opslaan Dus bijvoorbeeld je maakt eerst een map van het jaar 2007 en je slaat het dan van 12 maart 2007 zo op met bestandsnaam 070312 en dan de bestandsnaam bijvoorbeeld over de notulen van maart 2007. Dat kan ook met NS Facturen. Dus dan maak je een map van Maart 2023 en als je bijvoorbeeld een factuur krijgt van 12 maart 2023 sla je dan op deze wijze op 230312 NS Faktuur Maart (en dan evt jpg of jpeg). Zijn er meer facturen van maart? Dan kun je 230312 NS Factuur Maart1 en 230312 Factuur Maart2 etc van maken.

 

Heb je in April een factuur dan maak je eerst weer een nieuwe map April 2023 en dan heb je bijvoorbeeld een factuur van 12 april 2023? Dan sla je het dan zo op: 230412 NS Factuur April. En dat doe je in mei en de volgende maanden ook steeds. Pas als we in 2024 zijn maak je weer een nieuw map voor januari 2024 en als je weer bijvoorbeeld op 12 januari 2024 weer een factuur krijgt dan sla je het dan het volgende op 240112 NS factuur jan. 

 

Zo heb je dan wel een compleet overzicht.

 

Groet, Treinenwereld

 

Reageer