beantwoord

bug in nieuwe reisplannerversie?

  • 14 October 2023
  • 20 reacties
  • 574 Bekeken

De reisplanner geeft structureel geen reisadvies, er komt letterlijk te staan: geen reisadvies, geen resultaten gevonden (met een rood driehoekje). Uit- en daarn weet inloggen helpt niet, deïnstalleren en herinstalleren ook niet. 

 

Ra ra wat moet ik doen en wat is er aan de hand?

icon

Beste antwoord door Edwin 14 October 2023, 16:41

Bekijk origineel

20 reacties

Goedemiddag Frank Braakman, Welkom op de NS Community! 

Wat vervelend dat de reisplanner het niet doet. Er is geen storing bekend in de App op dit moment. Zie je ook een code staan bij de foutmelding?

Reputatie 7
Badge

Ik heb dezelfde versie op mijn telefoon staan en die doet het wel. De melding die je krijg kan ik wel reproduceren, maar dan moet ik de telefoon in vliegtuigmodus zetten.

Ik mag aannemen dat je wel internetverbinding hebt als je die reis plant?

 

Dank Edwin, ik ben thuis, met wifi werkt het niet, via 5G werkt het niet. Er is iets aan de hand, vermoedelijk heel simpel, maar het blijft vooralsnog een raadsel. De reisplanner van mijn vriendin die naast me zit werkt prima. Ik moet dus nog verder zoeken

Badge +3

Kijk eens bij Reisopties, wellicht heb je trein uit staan?

Een andere mogelijkheid is dat je plant naar een adres (plaats) en niet naar een treinstation. Dan krijg je in het weekend soms geen adviezen omdat er geen bussen rijden. Zet de datum dan op maandag en kijk wat je krijgt.

Dank allen voor de vlotte reacties, maar ook jouw suggestie helpt me helaas niet verder, Robert. Ik heb, zoals je zult begrijpen, al van alles uitgeprobeerd, maar de app weigert simpelweg een reisadvies te geven, stations of adressen, maakt niet uit 

Badge +3

Dank allen voor de vlotte reacties, maar ook jouw suggestie helpt me helaas niet verder, Robert. Ik heb, zoals je zult begrijpen, al van alles uitgeprobeerd, maar de app weigert simpelweg een reisadvies te geven, stations of adressen, maakt niet uit 

Vreemd, krijg je wel informatie bij Vertrektijden?

Jazeker, Robert, eigenlijk functioneert alles naar wens in de reisplanner, alleen dus niet het plannen van een reis, toch vooral waar de app voor bedoeld is. Maar inderdaad, bij vertrektijden krijg ik keurig info en kan ik erop klikken en krijg ik vervolginfo. 

 

Wat ook vreemd is is dat ik mijn reis van gisteren van Leiden naar Rhenen niet in mijn account terugvind. In mijn NS zie ik donderdag als laatste reis staan van Leiden naar Utrecht en vice versa. Ook vreemd, dat zegt misschien iets.

 

En ook dus het opnieuw installeren van de app, uit- en inloggen helpt dus niet, even voor de duidelijkheid 

 

Maakt het er allemaal nog raadselachtiger op

Badge +3

Jazeker, Robert, eigenlijk functioneert alles naar wens in de reisplanner, alleen dus niet het plannen van een reis, toch vooral waar de app voor bedoeld is. Maar inderdaad, bij vertrektijden krijg ik keurig info en kan ik erop klikken en krijg ik vervolginfo. 

 

Wat ook vreemd is is dat ik mijn reis van gisteren van Leiden naar Rhenen niet in mijn account terugvind. In mijn NS zie ik donderdag als laatste reis staan van Leiden naar Utrecht en vice versa. Ook vreemd, dat zegt misschien iets.

Je zou nog kunnen proberen om op de telefoon van je vriendin in te loggen, maar ingelogd zijn heeft helemaal geen invloed op de Planner.

Voor de rest duurt het met NS Flex vaak enkele dagen voordat een reis in het overzicht staat, tot soms wel enkele weken zelfs al was het met NS.

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet of het helpt, maar je zou kunnen proberen om de appgegevens en appcache te legen.

Anders zou ik het echt even niet meer weten.

Badge +3

Ik weet niet of het helpt, maar je zou kunnen proberen om de appgegevens en appcache te legen.

Anders zou ik het echt even niet meer weten.

Nog eentje dan… staat de datum goed op je telefoon?

Nou, je denkt wel heel actief mee, Robert, waarvoor dank. Ik weet niet hoe je cache verwijdert, maar op dit moment laat ik de software op mijn Samsung updaten, wie weet helpt dat. Meestal wordt dat automatisch onder je aandacht gebracht, maar deze keer dus niet. Ik ga maar even duimen.

 

Wordt vervolgd

 

De datum staat correct ingesteld.

Helaas, de softwareupdate van de Samsung heeft niets in positieve zin veranderd, nog steeds geen reisadvies

Reputatie 7
Badge

Cache en gegevens wissen doe je door het icoontje van de planner lang in te drukken tot er een menuutje boven verschijnt. Tik op het ronde icoontje met de i erin, ga naar Opslag en tik op ‘Gegevens wissen’.

Je moet daarna wel weer opnieuw inloggen.

Badge +3

Via Instellingen - Apps kom je er ook, selecteer NS en dan ‘cache gegevens wissen’. Je hoeft dan niet opnieuw in te loggen en opgeslagen reizen, tickets e.d. worden bewaard.

Werkt dat niet, dan kan je alle app-gegevens wissen, maar dan ben je ook al je instellingen en opgeslagen dingen kwijt.

Verwijderen en opnieuw installeren van de app doet verder (meestal) niets met de op je apparaat opgeslagen gegevens, dus heeft weinig zin.

Voor de rest maakt je Android versie ook weinig uit, als de NS app verder goed werkt.

Je hebt de gevoelige plek gevonden, Edwin. Jij en Robert, nogmaals hartelijk dank voor het meedenken en voor de uiteindelijke oplossing. Inderdaad, na het wissen van de opslag / cache en het opnieuw instellen van mijn voorkeuren was het probleem verholpen.

Iets om te onthouden voor het geval wijzelf of iemand anders met dit probleem kampt in de toekomst.

 

Nogmaals, hartelijk dank, heren. Ik heb de thuisreis van morgen zojuist gepland. Top!!!

Reputatie 7
Badge

Gelukkig maar! Graag gedaan!

Dit probleem heb ik ook. Echter heeft dit bij mij allemaal geen zin. Hoewel het soms wel werkt (mits ik enkel treinstations gebruik), blijft het ook problemen geven bij opgeslagen reizen. Deze kan ik niet terughalen, al krijg ik er wel push-up meldingen van ontvangen.

Reputatie 7
Badge

Zijn die opgeslagen reizen wellicht al behoorlijk oud? Ik heb ze dan vaker opeens niet meer zien werken. Verwijderen en opnieuw plannen en opslaan werkt dan vaak.

Badge +3

Uit een veel ouder topic bleek dat na een update de opmaak van opgeslagen reizen (een xml-achtig bestand) gewijzigd was, waardoor ze niet meer herkend/getoond werden.

In dat geval zul je dus inderdaad alle app-gegevens moeten wissen en ze opnieuw plannen, tenzij je op bestandsniveau in je telefoon kunt bladeren en de betreffende bestandjes kunt vinden en wissen/aanpassen 😥.

Badge +3

Bump

Reageer