beantwoord

Daluren

  • 15 August 2022
  • 3 reacties
  • 603 Bekeken

Wanneer ik net voor 16.00u. incheck en na een uur moet overstappen op een andere trein waarbij ik moet uit en inchecken, telt mijn abonnement voor daluren dan nog?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 August 2022, 11:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi josdelea,

Dat hangt van een aantal zaken af. Als u bij dezelfde vervoerder blijft, dan kan dat zonder meer.

Als u van vervoerder wisselt (dus bv. van NS naar Arriva), dan hangt het er vanaf wat voor soort abonnement u heeft. Bij ‘klassieke’ abonnementen, waarbij u op saldo reist, vervalt in zo'n geval de korting bij een overstap in de spits. Bij ‘Flex’ abonnementen, waarbij u op rekening reist, blijft het eerdere kortingstarief wel gelden.

Beste,

Ik wil een Groepsticket kopen voor een reis van 4 uur.

Maar ik mag alleen TIJDENS de DALUREN reizen.

(Het Groepsticket Daluren is alleen geldig tijdens de daluren: op doordeweekse dagen tot 6.30 uur, van 9.00 tot 16.00 uur en na 18.30 uur.)

Mag ik om 15.00 vertrekken en om 19.00 aankomen op mijn bestemming?

DANK! 

Reputatie 7
Badge +4

Nee, u mag zich met het Groepsticket tussen 16.00 en 18.30 niet in de trein bevinden. Het is een e-ticket en daar gelden andere regels voor dan met een ov-chipkaart. Het is namelijk niet na te gaan wanneer u het poortje met het e-ticket opent. Een groepsticket is goedkoop, maar heeft beperkende voorwaarden.

U mag wel om 15.00 gaan reizen, maar u moet op het laatste station dat u voor 16.00 bereikt, de trein uitgaan. 

Reageer