beantwoord

Factuur

  • 11 October 2022
  • 23 reacties
  • 765 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een mail gekregen waarin staat dat er een factuur voor mij klaar staat. Toen ik deze wilde openen zegt hij dat er een fout is opgetreden. Ik weet niet waarvoor deze factuur is en wat ik hier nu mee moet doen? Zo kan ik hem ook niet betalen. 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 October 2022, 12:39

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 3

Welkom op dit forum,

 

Dat laatste (ik kan hem niet betalen) is sowieso niet het geval want alle facturen van NS worden automatisch geïncasseerd van uw bankrekening. NS zal wel weer een storing hebben. Komt zeer veelvuldig voor.

Goedemiddag mariekebiemans en welkom bij de NS Community!

Er was vanochtend inderdaad een storing in het inzien van facturen via Mijn NS. Dat is inmiddels opgelost, dus je zou de facturen weer moeten kunnen inzien.

Goedemiddag Mensen

Op de app. Staat Hengelo 09.01 uur - 11.43 uur Zandvoort aan Zee  24,30 euro 

dan klopt dat toch met mijn kaart krijg ik 40% korting maar dit is geen 40% korting lijkt eerder 10% korting en 

13.02

13.02 Haarlem en dan 12,00 euro 

betalen klopt ook niet ….

dus hoe kan dit? 

 

 

Badge +3

Het lijkt erop dat de reis van Hengelo naar Zandvoort aan Zee het vervolg is van een reis die al in de spits begonnen is, en dat u dacht door uit te checken en weer in te checken in de daluren met korting verder te kunnen reizen. Dat is niet zo; als er minder dan 35 minuten tussen uitchecken en weer inchecken zit, dan wordt nog altijd gekeken naar het tijdstip van inchecken voor het eerste deel. U betaalt dan vol tarief voor de hele reis. Zie deze pagina, vanaf “De eerste check-in bepaalt het tarief. Hoe werkt dat?".

De 12 euro is een correctietarief dat in rekening gebracht wordt voor vergeten in of uit te checken. Daar is dus kennelijk iets mee misgegaan. Dat kunt u laten corrigeren door rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij contact via sociale media wel rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Nee dat klopt niet ik woon in Hengelo en de trein naar Amsterdam vertrekt een normaal 3 min over 9 .. dus dan kan ik net voor die tijd inchecken 

Badge +3

Interessant. In dat geval heb ik geen idee wat er misgegaan is en raad ik u aan ook voor het vreemde bedrag voor de reis Hengelo-Zandvoort aan Zee rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice.

Overigens is er een marge van vijf minuten in uw voordeel: u krijgt korting bij inchecken vanaf 8:55. Dat geeft iets meer ruimte om de trein te halen.

Een raar antwoord vind ik het .. ik ga van het gezondheidspark naar Hengelo .. omdat ik de trein wil halen die naar Amsterdam gaat en die vertrek meestal een paar min. Over 9 .. ik ben geen jong kind die een standje krijgt .. moet dan de fiets een aantal dagen in de stad laten staan .. nou dan kan ik beter de volgende keer met de taxi naar het station in hengelo dan ben ik goedkoper uit .. jeetje Mevrouw een vriendelijk antwoord had ik wel verwacht .. 

Badge +3

Als u eerst van Hengelo Gezondheidspark naar Hengelo gereisd bent en binnen 35 minuten na uitchecken bij Blauwnet en in Hengelo hebt ingecheckt bij NS, dan geldt dus wel wat ik eerder schreef: dat het tijdstip van inchecken in Hengelo Gezondheidspark bij uw NS Flex-abonnement ook het kortingspercentage bepaalt voor de reis van Hengelo naar Amsterdam. De hele reis van Hengelo Gezondheidspark naar Amsterdam is dan tegen vol tarief.

U kunt in het vervolg een los kaartje kopen voor de reis van Hengelo Gezondheidspark naar Hengelo en vervolgens in Hengelo pas inchecken met uw OV-chipkaart om toch met korting van Hengelo naar Amsterdam te kunnen reizen. Of u gaat later op reis.

Uit uw bericht begrijp ik dat u mijn reactie onvriendelijk vindt. Dat was niet mijn bedoeling; ik gaf slechts aan hoe het systeem werkt. Ik begrijp dat u liever zou zien dat het anders werkt, maar daar kan ik niets aan doen. Niet in de laatste plaats omdat ik niet bij NS werk. Ik ben een reiziger, net als u, die in zijn vrije tijd vragen van andere reizigers beantwoordt op deze community. Dat is ook waarom ik u doorverwijs naar de klantenservice van NS voor het laten rechtzetten van de afgeschreven 12 euro: ik kan dat als reiziger niet regelen, daarvoor moet u echt bij een medewerker van NS zijn.

Oo dat wist ik niet mijn verontschuldigingen ik dacht dat U ook van de NS was !

maar ik denk dat U geen gelijk heeft want ik reis eerst met een blauwe trein en ik heb nog nooit van gehoord dat je 35 min moet wachten voor dat over stapt naar een andere trein .. en een trein later gaat niet aan 1 stuk .. dus moet ik los kaartje kopen voor de blauwe trein ..raar allemaal ..

Reputatie 7
Badge +3

De eerste check-in is bepalend voor het tarief van de volledige reis. Dit kan zowel in uw voordeel als nadeel werken. Zo kunt u bv ook nog net in de daluren inchecken en de reis zelf in de spits maken en de hele reis tegen daltarief met korting reizen. U kunt dit nalezen via onderstaande link als u er meer over wilt weten.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

 

Wat betreft omchecken naar een andere vervoerder is wel verschil tussen NS Flex abonnement en abonnementen op saldo. Met abonnementen op saldo telt bij omchecken naar een andere vervoerder niet de eerste incheck. Als u nu een Flex Dal Voordeel abonnement heeft, zou u dus kunnen in plaats daar van een Dal Voordeelabonnement op saldo kunnen nemen, u kunt dan alleen niet meer zoals bij Flex flexibel wijzigen van abonnement en ook reist u dan niet meer op rekening. Dal Voordeel is nu nog het enige abonnement op saldo wat nog aan te schaffen is.

Is de eerste check-in ook bepalend wanneer je overstapt van treinvervoerder?

  • Ja. bij NS Flex wel. Het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist, ook als je overstapt naar een andere vervoerder.
  • Nee, bij de andere NS-abonnementen niet. Daar betekent de overstap naar een andere vervoerder een nieuw incheckmoment. Dat nieuwe incheckmoment bepaalt of je met korting reist. Dit werkt 2 kanten op. 

 

Badge +3

Bij NS Flex heb je inderdaad de pech dat het tarief van de eerste (Blauwnet) incheck geldt voor de hele reis. Dat kan voordelig zijn (aanvang reis buiten de spits en overstap naar andere vervoerder in de spits), maar dat werkt twee kanten op en in dit geval dus in je nadeel.

Hengelo Gezondheidspark - Hengelo 2 TE (tariefeenheden) kost in de spits € 1,47 (bestaande uit € 1,01 starttarief + € 0,23 per TE).

Hengelo - Zandvoort is 183 TE, waarbij NS het verschil rekent tussen 185 en de reeds gereisde 2 TE (voltarief, want aanvang reis in de spits), en dat is € 26,80 - € 2,50 = € 24,30

Bij Dal Voordeel op saldo zou het geen probleem zijn, want dan bepaalt het tijdstip van de overstap naar NS het tarief voor die rit, en zou je voor het NS deel € 13,58 betalen.

Blijkbaar is de rit van Gezondheidspark naar Hengelo nog niet verwerkt, dus die € 1,47 komt er later ook nog bij te staan.

De oplossing is inderdaad om een los kaartje (e-ticket) te kopen voor tot Hengelo. Wellicht kan de Klantenservice nog iets voor je betekenen, maar die kans is klein.

Ik maak hiermede bezwaar tegen mijn factuur: nr  41 000 79 324 68 dd 13 oktober 2022 met
een totaalbedrag van 90,65
Ik heb 14 september 2022 ingelogd in Sassenheim naar Valkenburg. Is oke. Ik zou volgens u niet uitgescheckt hebben, maar dat heb ik wel gedaan
Ik heb uitgelogd in Maastricht, om vervolgens weer in te loggen bij
Arriva, naar Valkenburg. Hier is het mis gegaan. Volgens u heb ik weer ingelogd van Maastricht naar Sassenheim.
Dit is dus niet het geval. Gaarne zal ik dit bedrag weer terugontvangen. zijnde 16,74 + 20.00. Ik ben pas 16 september
teruggegaan naar Sassenheim, zie factuur.
   

Hoi Olga Faber. Welkom op onze NS Community. Dit is een reiziger-helpt-reiziger platform, geen klantenservice. Je kan deze vraag het beste bij onze klantenservice neerleggen.

Reputatie 2

Goedemiddag mariekebiemans en welkom bij de NS Community!

Er was vanochtend inderdaad een storing in het inzien van facturen via Mijn NS. Dat is inmiddels opgelost, dus je zou de facturen weer moeten kunnen inzien.

 

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

 

Badge +3

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

Je ziet ze dus wel staan maar kan ze niet downloaden/inzien?

Goedemiddag mariekebiemans en welkom bij de NS Community!

Er was vanochtend inderdaad een storing in het inzien van facturen via Mijn NS. Dat is inmiddels opgelost, dus je zou de facturen weer moeten kunnen inzien.

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

Er is momenteel geen storing bekend voor het inzien of downloaden van facturen. Als je hier problemen mee hebt zou ik willen adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Reputatie 2

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

Je ziet ze dus wel staan maar kan ze niet downloaden/inzien?

 

Dat klopt. Ik zie een lijst met de downloadbare facturen. De eerste bovenaan, de meest recente, kan ik niet downloaden.

Net willen inloggen bij MijnNS, maar dat is nu niet mogelijk: tijdelijk niet beschikbaar.

Reputatie 2

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

Je ziet ze dus wel staan maar kan ze niet downloaden/inzien?

 

Dat klopt. Ik zie een lijst met de downloadbare facturen. De eerste bovenaan, de meest recente, kan ik niet downloaden.

Net willen inloggen bij MijnNS, maar dat is nu niet mogelijk: tijdelijk niet beschikbaar.

 

Via Twitter vernam ik van NS dat de factuur 0,00 euro is.

Met anderen woorden: geen kosten, dan ook geen factuur (en ook geen melding meer dat er een factuur klaar staat).

Dan moet je natuurlijk de niet-bestaande facturen niet in de lijst vermelden! 😏

Dat scheelt weer ergenis.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag mariekebiemans en welkom bij de NS Community!

Er was vanochtend inderdaad een storing in het inzien van facturen via Mijn NS. Dat is inmiddels opgelost, dus je zou de facturen weer moeten kunnen inzien.

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

Er is momenteel geen storing bekend voor het inzien of downloaden van facturen. Als je hier problemen mee hebt zou ik willen adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Even getest, ook hier is het niet mogelijk de factuur van 1 december te downloaden. Facturen van eerdere maanden zijn wel allemaal te downloaden. 

 

 

Reputatie 2

Goedendag NS,

Gister én vandaag een nieuwe poging, maar ik kan de laatste factuur nog steeds niet downloaden. Alle eerdere facturen zijn wel oproepbaar.

Je ziet ze dus wel staan maar kan ze niet downloaden/inzien?

 

Dat klopt. Ik zie een lijst met de downloadbare facturen. De eerste bovenaan, de meest recente, kan ik niet downloaden.

Net willen inloggen bij MijnNS, maar dat is nu niet mogelijk: tijdelijk niet beschikbaar.

 

Via Twitter vernam ik van NS dat de factuur 0,00 euro is.

Met anderen woorden: geen kosten, dan ook geen factuur (en ook geen melding meer dat er een factuur klaar staat).

Dan moet je natuurlijk de niet-bestaande facturen niet in de lijst vermelden! 😏

Dat scheelt weer ergenis.

 

Men had besloten om vanaf 8 november j.l. geen facturen meer te versturen als het factuur 0 euro is. Nu nog aan denken om dit niet in de lijst te tonen. Of wel tonen, maar dan vermelden dat het niet te downloaden is.

Dus voortaan svp niet meer vermelden dat er een fout is opgetreden!

 

Badge +3

Hmm… bij mij werkt het, maar dat is een factuur mét kosten van een aantal busritten, en nog € 1,01 te veel betaald ook! (die € 1,01 inmiddels terug ontvangen via Transdev).

Op een andere account:

Alle andere nulfacturen gewoon te downloaden, alleen de laaste dus niet.

Badge +3

Men had besloten om vanaf 8 november j.l. geen facturen meer te versturen als het factuur 0 euro is. Nu nog aan denken om dit niet in de lijst te tonen. Of wel tonen, maar dan vermelden dat het niet te downloaden is.

Nee hoor, mijn nulfacturen van 9 en 19 november (factuurdatum de 10e en 20e) kan ik gewoon downloaden. Bedoelden ze misschien 8 december?

Dus facturen waar december 2022 bij staat lukt niet (meer)?

Ik vind het overigens een prima idee om geen nulfacturen meer te sturen (de aankondiging per e-mail), maar dan ook niet meer tonen in het Betaaloverzicht inderdaad.

Dit probleem is nu weer opgetreden: 

 

Reageer