beantwoord

factuur

  • 20 October 2022
  • 8 reacties
  • 189 Bekeken

Ik heb een NS factuur ontvangen voor de maand oktober voor busreizen met qbuzz.

Echter heb ik een 3sterabbonoment en ben ik niet buiten het gebied wezen reizen.

Hoe kan het dat ik alsnog geld moet betalen?

Ik snap niet hoe ik hier contact over op moet nemen, word de hele tijd naar dit platform gestuurd.

icon

Beste antwoord door Robert B 20 October 2022, 19:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vermoedelijk heeft u een NS Flex abonnement. Dat gaat niet samen op één OV-chipkaart met het Sterabonnement van Qbuzz, zoals hier te lezen is. U kunt het beste het Flex-abonnement geheel beëindigen en opnieuw aanvragen op een nieuwe OV-chipkaart.

Beëindigen van NS Flex kan via Mijn NS. U moet vervolgens de beëindiging ook nog “activeren” bij een kaartautomaat, om het product ook daadwerkelijk van de OV-chipkaart te verwijderen. Dit wordt ook vermeld in de bevestigingsmail die u krijgt na beëindiging.

@mrfreeze 

Helaas heb ik dat al gedaan.

Eerst het NS-flex abonnement stop gezet en daarna het 3ster-abonnement erop geladen.

Dit kan ik ook terugvinden op mijn OV chipkaart account, dus ik weet zeker dat dit goed gegaan is.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hmm, dat kan ik dan ook niet direct verklaren. Maar het feit dat u een NS factuur krijgt, duidt erop dat u NS Flex heeft. Op de factuur zijn ook daadwerkelijk reizen van oktober te zien?

Hoe-dan-ook, wij kunnen hier niet bij klantgegevens, aangezien deze community bedoeld is om reizigers andere reizigers te helpen. U kunt voor vragen over uw abonnement of factuur rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService via telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Reputatie 7
Badge +1

Heeft U eraan gedacht dat bij echt STOPzetten van FLEX dit nog eens bij een automaat eropgezet dient te worden-zoals op zich nogal duidelijk in de betr. mail staat?

Reputatie 7
Badge +3

Heeft U eraan gedacht dat bij echt STOPzetten van FLEX dit nog eens bij een automaat eropgezet dient te worden-zoals op zich nogal duidelijk in de betr. mail staat?

Heb jij er wel aan gedacht om eens te kijken naar het screenprintje waarop te zien is dat Reizen op Rekening Trein, NS en Reizen op rekening Bus Tram Metro, NS is beëindigd op 1 oktober? Dat komt daar alleen maar wanneer je de beëindiging opgehaald hebt bij een automaat.

 

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreeze

Helaas heb ik dat al gedaan.

Eerst het NS-flex abonnement stop gezet en daarna het 3ster-abonnement erop geladen.

Dit kan ik ook terugvinden op mijn OV chipkaart account, dus ik weet zeker dat dit goed gegaan is.

Heb je ook een mail van NS ontvangen met onderwerp “NS Flex is beëindigd, u reist nu weer op saldo”?  Je screenprint geeft al duidelijk aan dat je de beëindiging van Flex bij een automaat hebt opgehaald, maar die bevestiging per mail maakt het nog een stukje duidelijker voor NS, die mail is immers van henzelf afkomstig.

En even voor de zekerheid, je hebt niet nog een 2e OV-chipkaart waar wel nog Flex opstaat die je misschien per ongeluk gebruikt zou kunnen hebben? Uit eigen ervaring weet ik dat zo'n vergissing makkelijk gemaakt kan worden. 

Badge +3

Een zone/ster/regio vrij reizen abonnement zou niet eens moeten conflicteren met NS Flex op dezelfde kaart. Maar ja, Qbuzz doet wel vaker dingen die niet kloppen.

Controleer in ieder geval je NS Flex factuur (pagina 2), want het zou inderdaad zomaar om busritten van vóór 1 oktober te kunnen gaan.

Reageer