beantwoord

Factuur en extra kosten

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

Hi,

 

Ik heb een ns traject vrij abonnement tussen Leiden en Den Haag, dit kost 94,20 per maand. Nu zie ik in mijn account dat er voor aankomende maand bij reis en overige kosten al 132,89 staat, waar normaal dus 94,20 staat van mijn abonnementskosten. Daarnaast staat er ook bij: 30 december is de volgende factuur beschikbaar. Ik snap niet wat dit betekent en waarom de standaard kosten meer zijn. En waarom krijg ik de factuur niet in mijn betaaloverzicht op 30 november? Kan iemand mij helpen?

 

Groetjes,

 

Jente

icon

Beste antwoord door Tomas NS 1 November 2023, 14:21

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Annejente en welkom bij onze Community!

De tellers in Mijn NS geven een indicatie maar zijn niet altijd 100% kloppend. Je kunt het beste de factuur afwachten.

Reputatie 7
Badge +3

Je bedoelt dat tellertje. Die klopt al heel lang niet. Negeer dat maar. Je zult jouw factuur rond dezelfde tijd ontvangen als anders en op deze zullen de normale kosten staan.

Reputatie 7
Badge +3

Staat dat bedrag alleen als abonnementkosten in dat kostenoverzicht of is er ook een deel als reis- en overige kosten aangegeven? Als het om het laatste gaat, heb je afgelopen maand buiten je traject gereisd, met bus, tram of metro gereisd, een OV-fiets gehuurd, een fiets gestald en/of een correctietarief ontvangen? Als het echt alleen als abonnementskosten zijn aangegeven, dit tellertje klopt regelmatig niet en dan met name rond abonnementswijzigingen. De factuur zelf klopt dan wel. Ook de aangegeven verwachte eerstvolgende factuurdatum klopt vaak niet, ik heb zelf ook lange tijd gehad dat daar de 30e of 31e van een maand verder stond. Nu wordt bij mij daar wel 30 november aangegeven, maar dat is ook niet juist want mijn factuurdatum is altijd de 1e van de maand. 

 

Badge +3

Nog gekker,

In een van mijn accounts staat ook 30 december (factuurdatum is de 9e, dus 9 november en 9 december volgen echt nog wel).

En in een andere account staat 18 november (terwijl de factuurdatum toch echt de 25e is, en die van oktober is ‘betaald’ € 0,00 ).

 

Reageer