Skip to main content
Antwoord

Foutmelding bij koppelen OV-chipkaart aan NS account

• January 2, 2023
  • 4 reacties
  • 401 Bekeken

Hallo, Ik heb hulp nodig bij het koppelen van mijn ov-kaart op mijn NS-account. Ik heb het meerdere keren geprobeerd waarna ik elke keer een foutmelding krijg dat ik het later opnieuw moet proberen. En als ik het vervolgens later weer geeft hij nog steeds de melding weer. Kan iemand mij hierbij helpen?

Beste antwoord door MoDe

Je kunt hiervoor het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

4 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • January 2, 2023

Je kunt hiervoor het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

• Op het juiste spoor
  • April 27, 2025

Geachte mw/hr.

Ik heb een nieuwe ov kaart ontvangen. Pasfoto vernieuwing. Deze staat al in 'mijn NS'.

Echter het begeleidend schrijven geeft aan dat ik de nieuwe kaart aan mijn account moet koppelen. ??

Daarnaast, kan -/ is het beter om mijn oude kaart te verwijderen of kan deze ernaast blijven bestaan t.b.v. de historie. Ik heb de nieuwe kaart al als favoriet gemerkt.

Met vriendelijke groet,

Diderik Godding 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 27, 2025

Geachte mw/hr.

Ik heb een nieuwe ov kaart ontvangen. Pasfoto vernieuwing. Deze staat al in 'mijn NS'.

Echter het begeleidend schrijven geeft aan dat ik de nieuwe kaart aan mijn account moet koppelen. ??

Daarnaast, kan -/ is het beter om mijn oude kaart te verwijderen of kan deze ernaast blijven bestaan t.b.v. de historie. Ik heb de nieuwe kaart al als favoriet gemerkt.

Met vriendelijke groet,

Diderik Godding 

Als het nummer van de nieuwe kaart aan MijnNS is toegevoegd hoef je niets te doen. De oude kaart kun je er nog in laten staan. Je kunt de nieuwe kaart ook.aan de app toevoegen als dat nog niet gedaan is.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 27, 2025

Bij kaartvernieuwing via NS (pasfoto aanleveren) geeft OV-chipkaart het nieuwe kaartnummer door aan NS en wordt deze voor je toegevoegd aan Mijn NS. Niet altijd, dus dan handmatig toevoegen.

Bij een nieuwe kaart (die geen vervanging/vernieuwing is) moet je hem altijd zelf toevoegen, het begeleidend schrijven is volgens mij gewoon een standaardbrief "veel reisplezier…”

De nieuwe kaart kan je meteen gebruiken, ook al is de huidige nog geldig. Verwijderen is niet nodig, mag wel (eventueel historie exporteren).

Als het goed is zijn kaarten die gekoppeld zijn zowel op de website als in de NS app zichtbaar, heb ik onlangs nog getest en lijkt goed te werken.