beantwoord

Geld terug

  • 9 July 2023
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op woensdag 7 juli 2023 is mijn zoon met autisme vergeten in te checken op één van zijn gebruikelijke instapstations, te weten Nijmegen Lent. Hij vergeet dit wel eens vaker en dan wordt het vertrek- of uitstapstation automatisch ingevuld door NS en betalen we daar niets voor.

Nu is er 50 euro correctietarief van mijn rekening afgeschreven.

Op de site van NS lees ik dat ik dit kan terugvragen, maar de site stuurt me van het kastje naar de muur. Klantenservice, op een link drukken, naar een niet bestaande site… Bovendien is de Klantenservice van NS niet per mail bereikbaar.

Beste NS Klantenservice, hoe pak ik dit het beste aan?

icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 9 July 2023, 15:28

Bekijk origineel

2 reacties

Waarschijnlijk heeft hij nu een boete gehad nadat hij is gecontroleerd door de conducteur. Zonder controle wordt het inderdaad vaak automatisch opgelost, maar het inchecken is wel een verplichting. Houdt u er daarom rekening mee dat u een volgende keer geen geld terug krijgt. De eerste keer vaak wel, maar niet altijd. Ik zou echt aanraden te proberen een oplossing te vinden voor het vergeten.

De klantenservice is inderdaad niet per e-mail bereikbaar, wel via de chat of anders telefonisch.

Reputatie 7
Badge +3

NS klantenservice is telefonisch 24/7, via Twitter (7-23 uur), facebook en chat bereikbaar. Via social media en chat is wachttijd langer dan gewend.

Reageer