beantwoord

Geld terugvragen door storing MijnNS

  • 12 March 2022
  • 7 reacties
  • 258 Bekeken

Door een storing van MijnNS kon ik mijn gekochte kaartje niet terugzien in de app. Er is wel geld afgeschreven. Nu heb ik een duurder kaartje bij de automaat moeten kopen om wel een geldig kaartje te hebben en om op tijd in de trein te kunnen. De bevestigingsmail is te laat binnengekomen. Waar kan ik het geld voor het nieuw gekochte kaartje terugvragen? 

icon

Beste antwoord door Thom 12 March 2022, 12:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even overleggen met Klantenservice. De vraag is dan altijd of het kaartje er wel daadwerkelijk was en is geopend. U stelt dat de bevestigingsmail te laat is binnengekomen, maar het is niet zo dat u er recht op heeft dat die er meteen is. Dat is ook geen storing. Het kan tot een uur duren.

Verder is dit natuurlijk een bekende truc om aan twee kaartjes te kunnen komen voor de prijs van een, waarmee u de schijn tegen heeft, maar wie weet komt men u tegemoet uit coulance. NS is niet helemaal gek. Als de e-ticket is gedownload, dan wel geopend, is er wel een probleem, want dan had u er mee kunnen reizen zonder dat dat geregistreerd is. Klantenservice kan overal bij en dit dus ook even uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +1

NS zegt in de app "Na betaling kun je de tickets openen in de app. Ook versturen wij binnen 20 minuten een link met de e-tickets naar dit e-mailadres.”

Er is dus wel degelijk een storing als een ticket niet direct in de app zichtbaar is. Er is bovendien een tweede storing als je niet binnen 20 minuten een mail hebt gekregen.

Badge +3

NS zegt in de app "Na betaling kun je de tickets openen in de app. Ook versturen wij binnen 20 minuten een link met de e-tickets naar dit e-mailadres.”

Er is dus wel degelijk een storing als een ticket niet direct in de app zichtbaar is. Er is bovendien een tweede storing als je niet binnen 20 minuten een mail hebt gekregen.

Normaal gesproken kom je na betaling op je persoonlijke pagina met de optie om het ticket te downloaden of te importeren in de NS app, maar ik begrijp uit andere reacties dat dat niet (altijd) meer zo is, en je dus op de mail moet wachten?

Overigens verschilt het nogal hoe lang die mail erover doet. Dat kan enkele seconden zijn maar ook veel langer. Als je binnen een uur nog niets hebt, neem contact op met de Klantenservice.

Badge +3

Via Twitter de laatste weken al veel meer meldingen, maar is (nog steeds of alweer?) niet opgelost.

Slordig… plus weer extra werk/tijd/moeite/geld voor de reiziger én voor de Klantenservice (per direct een ticket nasturen of achteraf vergoeden) 😥

https://twitter.com/tduring/status/1507808021090643981

Via webcare vragen ze je natuurlijk meteen het hemd van je lijf (leve je privacy). Wie ben je, waar woon je, wat is je geboortedatum?

Dat doet er niet toe! Iemand wil graag een e-ticket behorende bij ordernummer X en that’s it!

Het bijbehorende e-mailadres en al die andere gegevens hebben jullie al (wegens ordernummer), of vraag anders ‘naar welk e-mailadres kunnen wij het (keurig betaalde) ticket nasturen?’

Dat e-mailadres maakt verder niet uit, want een ticket voor iemand anders kan/mag je immers niet gebruiken. Stuur het gewoon naar nobody@example.com en dan is het ook goed.

Als dat allemaal mis gaat komt de rest pas aan de orde (vergoeding als je zelf een kaartje uit een automaat hebt gekocht), toch?

Geld terugvraag i.v.m. NIET ONTVANGEN  E-TICKETS dd 29-06-2022

ETICKET ORDER **** bedrag 36.20 euro 

Referentie : 29-06-2022

****

geplande reis: Zwolle - Leeuwarden RETOUR

Reputatie 7
Badge +3

Neem hiervoor contact op met de klantenservice, op deze community is dit niet te regelen.

En haal zsm uw persoonlijke gegevens op, dit is een een openbaar forum en mensen die het minder goed met u voor hebben kunnen deze gegevens misbruiken. Klik hiervoor op de 3 puntjes onderaan uw bericht en kies “Bewerk". Dit kan tot een uur na plaatsen van uw bericht.

Goedemiddag Alybert en welkom bij de NS Community!

Deze Community is geen postadres van de NS Klantenservice. Het is een openbaar platform in eerste instantie bedoeld voor reizigers om elkaar te helpen.

Ik heb je persoonlijke gegevens verwijderd en wil je adviseren om voor je verzoek contact op te nemen met onze Klantenservice. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reageer